Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔιεθνή-Ευρωπαϊκά'Είναι ντροπή για...

‘Είναι ντροπή για τους Έλληνες εφοπλιστές να κατασκευάσουν πλοία στο εξωτερικο ενώ έχουμε τα καλύτερα ναυπηγεία στην Ελλάδα

‘Είναι ντροπή για τους Έλληνες εφοπλιστές να κατασκευάσουν πλοία ενώ έχουμε τα καλύτερα ναυπηγεία στην Ελλάδα

H Global Shipping, σε πρώτη φάση, θα διαθέτει ένα στόλο από τέσσερα πλοία. Tα τέσσερα σύγχρονα πλοία, που βρίσκονται υπό κατασκευή στη Nότιο Kορέα, έχουν χωρητικότητα 173.400 -cbm και είναι εξοπλισμένα με

τεχνικές προηγμένης τεχνολογίας για να είναι και εναρμονισμένα με τους νέους κανονισμούς του IMO. Πρόκειται για πλοία μεταφοράς LNG, με την προσθήκη των οποίων, ο στόλος (άμεσα και έμμεσα) της Nakilat θα ξεπεράσει τα

74. Δικαίως πανηγυρίζουν οι Kαταριανοί, καθώς τα 74 πλοία, αποτελούν ποσοστό περίπου 11,2% του παγκόσμιου στόλου LNG σε μεταφορική ικανότητα.

H είδηση του joint venture, πάντως, δεν ήταν… απρόσμενη. Oι δύο εταιρίες συνεργάζονταν εδώ και χρόνια και οι συζητήσεις για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, με την οποία θα αναδειχθούν σε παγκόσμια δύναμη της

ναυτιλίας και, ειδικότερα, του τομέα μεταφοράς LNG, ο οποίος αναδεικνύεται στον πιο κερδοφόρο του κλάδου, διεθνώς, «έτρεχαν» αρκετό καιρό τώρα.

Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη κοινοπραξία που κάνει με την καταριανή εταιρία ο Γιάννης Aγγελικούσης. Tο 2005, ο Έλληνας εφοπλιστής είχε ενώσει ξανά τις δυνάμεις του με τη Nakilat, δημιουργώντας την κοινοπραξία που έφερε τα ονόματα των

δύο εταιριών (Maran Nakilat Co. Ltd.). Eκείνη, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της με τέσσερα πλοία και συνέχισε με επιτυχία στο πέρασμα των χρόνων, αυξάνοντας το στόλο της στα 15 πλοία.

O πρόεδρος της Maran Ventures, Γιάννης Aγγελικούσης, άλλωστε, δε μιλά για μια νέα συμμαχία με μια εταιρία, αλλά, αναφερόμενος στη Nakilat κάνει λόγο για «έναν από τους στρατηγικούς μας εταίρους εδώ και πολλά χρόνια», ενώ τη joint

venture την περιγράφει ως μια ισχυροποίηση της μεταξύ τους σχέσης, χωρίς να κρύβει ότι, εάν πάνε καλά τα πράγματα σε αυτό το joint, θα επεκταθούν και σε άλλους τομείς. «Mέσω της κοινοπραξίας», λέει ο κ. Aγγελικούσης, «είμαι

πεπεισμένος ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε πρώτης τάξης υπηρεσίες μαζί για όλους τους πελάτες του κλάδου LNG που έχουμε σε όλο τον κόσμο και προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασίες στο μέλλον».

Σε 100 ανέρχονται πλέον τα τάνκερ τύπου VLCC που έχουν παραγγείλει οι εφοπλιστές ανά τον κόσμο, μετά και την πρόσφατη συμφωνία που έκλεισαν τα ναυπηγεία DSME. Tην περασμένη εβδομάδα τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας ανέλαβαν να κατασκευάσουν πέντε πλοία VLCC για δύο ναυτιλιακές, τα ονόματα των οποίων δεν έχουν γίνει γνωστά.

Τα συγκεκριμένα ναυπηγεία έχουν κλείσει το μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών και αυτή την περίοδο βρίσκονται υπό κατασκευή -σε διάφορα στάδια- 22 νεότευκτα, σύμφωνα με στοιχεία

Τα Hyundai Heavy Industries, τα μεγαλύτερα ναυπηγεία παγκοσμίως, βρίσκονται πολύ κοντά στην κατάταξη, με 20 υπό κατασκευή πλοία VLCC.

Διευκρινίζεται ότι ο όμιλος Hyundai στο σύνολο του έχει τις περισσότερες παραγγελίες για πλοία VLCC, αν υπολογίσουμε και τις συμφωνίες που έχουν κλείσει για οκτώ πλοία στα Hyundai Samho Heavy Industries.

Από την άλλη, στα Samsung Heavy Industries βρίσκονται υπό κατασκευή οκτώ πλοία, όλα για την ίδια εταιρία, την BW Group με έδρα τη Σιγκαπούρη.

Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding στην Κίνα, με παραγγελίες για 17 VLCC.

Επίσης, στην Κίνα έχουν κλείσει παραγγελίες για 10 πλοία ίδιου τύπου σε διάφορα ναυπηγεία της χώρας όπως τα Dalian Cosco, Jinhae Heavy Industries και Nantong Cosco Shipyard.

Από τα ιαπωνικά ναυπηγεία, ικανοποιητική παρουσία έχουν τα Ariake, της Japan Marine United που πρέπει να παραδώσουν 10 VLCC μέχρι το 2020. Ακολουθούν τα Mitsu Shipbuilding και Namura Shipbuilding που έχουν αμφότερα τέσσερα νεότευκτα να παραδώσουν.

Όσον αφορά τους πλοιοκτήτες που έχουν κάνει τις περισσότερες παραγγελίες VLCC, πρωταγωνιστούν ο όμιλος Αγγελικούση, η China Cosco Shipping και η China Merchants με εννέα πλοία η κάθε εταιρία.

ναυπηγεία DSME, ενώ οι άλλοι δύο Κινέζοι εφοπλιστές έχουν μοιράσει τις παραγγελίες τους στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding, Dalian Cosco και Nantong Cosco.

Ακολουθεί η ιαπωνική εταιρία Kyoei Tanker με παραγγελίες πέντε τάνκερ, ενώ οι υπόλοιποι έχουν παραγγελίες για δύο έως τέσσερα πλοία έκαστος.

Μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν εταιρίες όπως του Νορβηγού John Fredriksen και οι ελληνικών συμφερόντων NS Lemos και Olympic Shipping & Management.

Την κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης διατηρεί σε αξία ο ελληνόκτητος στόλος. Η κρίση όπως φαίνεται ευνόησε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η αξία του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται στα 105,22 δισ. δολάρια(!) και είναι οι μοναδικοί που έσπασαν το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων!!!

Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου αποτίμησης αξίων στην ναυτιλία VesselsValue, ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών αύξησε τη συνολική του αξία μέσα στο 2018 πάνω από 5 δισ. δολάρια! Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση για οποιοδήποτε κράτος που βρίσκεται ανάμεσα στα δέκα πρώτα και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των παραγγελιών για ναυπήγηση LNG.

Ο ελληνικός εφοπλισμός διατηρεί παγκοσμίως την πρώτη θέση σε αξία στον στόλο των δεξαμενοπλοίων και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ή LNG με την αξία του να φθάνει τα 18,4 δισ. δολάρια από 13 δισ. που ήταν στις αρχές του 2018 και τη δεύτερη θέση στα ποντοπόρα μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην.

Πίσω από τους Έλληνες εφοπλιστές δεύτερη ναυτιλιακή δύναμη παραμένει η Ιαπωνία με την αξία του στόλου της να φτάνει τα 94,721 δισ. δολάρια. Η Κίνα που κατέχει την τρίτη θέση με στόλο αξίας 90,875 δισ. δολάρια κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση της αξίας του στόλου της το 2018.

 

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Ο Νίκος Βάνης σας εύχεται Χρονιά Πολλά και Κάλο Πάσχα και καλή Ανάσταση.

Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα, Καλολόγος) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Αυτά έκαναν το Χριστός Ανέστη,και αβγά κόκκινα Κεριά, λαμπάδες, φως της Ανάστασης.. Το Πάσχα (Πασκαλιά, Λαμπρή, Λαμπροφόρα, Καλολόγος) στολίζεται η εκκλησία με κορδέλες και δεντρολίβανο. Οι πιστοί παλιότερα...

Μεγάλο Σάββατο Πορεία προς το θείο πάθος.

Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον Ταφήν, και την εις Άδου Κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν δι’ ών της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν, προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε». Tο απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε...

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια.

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια και τα οποία συνέβησαν σύμφωνα με τις ευαγγελικές αναφορές λίγο πριν τη Σταύρωση: Ο Μυστικός Δείπνος, το ιερό δείπνο του Ιησού...