και αυτό, παρά το ό,τι στην τρέχουσα περίοδο, ένας ενημερωτικός σταθμός -ο ΣΚΑΪ 100,3- βρίσκεται στην κορυφαία θέση της λίστας με τις ακροαματικότητες του συνόλου των 42 ραδιοσταθμών της Αττικής. Κρίση η οποία όπως επισήμαναν στη «Ν» οι άνθρωποι που διευθύνουν τους δύο μεγαλύτερους ενημερωτικούς ραδιοσταθμούς της χώρας, (αλφαβητικά με το όνομα του σταθμού) ο Γιώργος Χουδαλάκης από τον «Antenna 97,2» και ο Άρης Πορτοσάλτε, από τον «ΣΚΑΪ 100,3», απαιτεί εξορθολογισμό του κόστους και προσαρμογή στις σύγχρονες τάσεις, καινοτόμες ιδέες, περισσότερη δουλειά και βέβαια και περισσότερα από όλα, ποιότητα και σοβαρότητα.
Το πρόβλημα Μόλις προχθές, δίνοντας σαφή ένδειξη του προβλήματος, ένας κραταιός πριν λίγα χρόνια ενημερωτικός ραδιοσταθμός των Αθηνών, ο «Flash 96», γνωστοποίησε για μια ακόμη φορά, ότι βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, εξαγγέλλοντας πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τους 140 εργαζομένους του.
Είναι γεγονός ότι το συνολικό μερίδιο της ενημέρωσης στην ακροαματικότητα, κινείται πτωτικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ ανάλογη πορεία εμφανίζουν και τα διαφημιστικά έσοδα. Σύμφωνα με κάποιους, η «αλλαγή (ποιοτική και ποσοτική) στον τρόπο κατανάλωσης των Μέσων από το κοινό» βρίσκεται πίσω από την κρίση αυτή ωστόσο, σίγουρα, μερίδιο έχουν και κάποιες «εκπτώσεις» που παρατηρούνται τελευταία στο περιεχόμενο ενημερωτικών σταθμών.
Όπως κι εάν έχει, άμεση συνέπεια είναι η μείωση του ανταγωνισμού στα ενημερωτικά ραδιόφωνα πράγμα το οποίο, είναι γεγονός ότι μαθηματικά οδηγεί συνολικά το χώρο, σε επικίνδυνες ατραπούς, που τελικά θα πλήξουν τον ίδιο τον πολίτη και τη Δημοκρατία. Όρια και μέτρο Έχοντας ως «ευαγγέλιο» το σλόγκαν «εύκολα, γρήγορα και χωρίς πολλούς προβληματισμούς», ο λεγόμενος «ευρύτερος χώρος της Επικοινωνίας», που όλο και πιο πολύ πλέον «μπερδεύεται» με την ενημέρωση, ισχυρίζεται ότι «κάνει ό,τι μπορεί» για να απαλλάξει το κοινό από «αδιάφορες συζητήσεις που προβάλλονται ως ενημερωτικές».
Υπάρχουν όντως και τέτοιες. Συγχέοντας ωστόσο ολοένα και περισσότερο τα Μέσα ενημέρωσης με τα Μέσα ψυχαγωγίας, απλώς αποσκοπεί στο να πουλήσει περισσότερα προϊόντα σε ένα κοινό, αδιάφορο, «απονευρωμένο», με ολοένα και λιγότερη κριτική ικανότητα -που προκλητικά βαφτίζεται, ως «ελκυστικό»-, αδιαφορώντας για το ότι τα ενημερωτικά Μέσα, στις Δημοκρατίες -τις ιδεατές ίσως, παντού ωστόσο μπορούν να βρεθούν ισορροπίες-, δεν υφίστανται για να εκτελούν χρέη «βιτρίνας εμπορικού καταστήματος κάθε είδους», αλλά γιατί η ενημέρωση είναι δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση των δημοσιογράφων.
Είναι σαφές και ευρύτερα αποδεκτό, ότι σε όλα τα πράγματα πρέπει να υπάρχει εξέλιξη, πρέπει να υπάρχει ανάπτυξη και βέβαια, όταν μιλάμε για επιχειρήσεις, πρέπει να υπάρχει και κερδοφορία. Γι αυτό άλλωστε και η ενημέρωση επιστρατεύει και την ψυχαγωγία και το αντίστροφο.
Παντού ωστόσο πρέπει να υπάρχουν όρια και πάνω από όλα, μέτρο. Στο μέτρο αυτό, το «ενημερωτικό» διαφέρει από το «κουτσομπολίστικο» και από το «βαρετό», το «ευχάριστο» απέχει πολύ από το «σαχλό» και το πραγματικά «ενδιαφέρων», δεν έχει καμία σχέση με το ανόητο, το πρόστυχο, το εκχυδαϊσμένο και το «κίτρινο».
Σε μια εποχή ωστόσο, όπου οι κάθε λογής… «απίθανοι», αυτοπροσδιορίζονται -και για το λόγο αυτό και μόνο, αποκαλούνται και από τους άλλους- «δημοσιογράφοι», σε μια εποχή όπου οι δημοσιογράφοι «σπρώχνονται» ολοένα και περισσότερο να μοιάσουν σε αυτούς τους «απίθανους», η ενημέρωση είναι επόμενο να περνάει κρίση.
Γ. Χουδαλάκης: Η δημοσιογραφία δεν λειτουργεί με επιχορήγηση .Ο διευθυντής ειδήσεων ενημέρωσης και προγράμματος του Antenna 97,2 Γιώργος Χουδαλάκης, μας είπε: «Κρίση αντιμετωπίζει γενικά η ενημέρωση. Το βλέπει κανείς στο περιεχόμενο των δελτίων ειδήσεων στην τηλεόραση, στις κυκλοφορίες των εφημερίδων και στην οικονομική κρίση που πλήττει ορισμένα ενημερωτικά ραδιόφωνα.
Με αφορμή το θέμα του Flash θα ήθελα να πω ότι δεν μου αρέσουν οι ανέξοδες κορόνες. Θεωρώ ότι για να εξακολουθήσει να υπάρχει πρέπει να επαναπροσδιορίσει όχι τον ενημερωτικό του χαρακτήρα, αλλά τον τρόπο λειτουργίας του. Αυτό πιστεύω αφορά όλα τα ραδιόφωνα τα οποία λειτουργούν με παθητικό.
Πρωτίστως ως δημοσιογράφος και πολύ λιγότερο ως διευθυντής πιστεύω ότι η δημοσιογραφία και κατά προέκταση η ενημέρωση, δεν μπορεί να λειτουργήσει σε ένα καθεστώς επιδότησης ή επιχορήγησης από την πλευρά των επιχειρηματιών. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση αναλογιζόμενοι ότι ως δημοσιογράφοι διαχειριζόμαστε ένα υπερπολύτιμο αγαθό για τη Δημοκρατία. Δευτερευόντως υπερασπίζουμε το μεροκάματό μας.
Εάν δε βγούμε από τη λογική ότι δεν μας απασχολεί εάν οι ραδιοφωνικές επιχειρήσεις είναι παθητικές ή όχι τότε είτε θα επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να μετατραπούμε από δημοσιογράφοι σε υπαλλήλους ή θα δούμε τα μέσα στα οποία εργαζόμαστε να κλείνουν. Με την πολυτέλεια που μου επιτρέπει η θέση μου στο μόνο ραδιόφωνο που καταφέρνει να ισοσκελίζει τα έσοδα με τα έξοδα και να εμφανίζει κερδοφορία, πιστεύω ακράδαντα ότι η ενημέρωση υπό προϋποθέσεις έχει μέλλον.
Θεωρώ ότι ο ανταγωνισμός με άλλα ραδιόφωνα που εμφανίζουν τεράστιο παθητικό είναι τουλάχιστον αθέμιτος ανταγωνισμός. Ελπίζω ότι όπως μια εφημερίδα που σέβεται τον εαυτό της θέλει να λειτουργεί χάρη στην κυκλοφορία της έτσι και ένα ενημερωτικό ραδιόφωνο πρέπει να λειτουργεί χάρη στην αποδοχή των ακροατών του».
Αρ. Πορτοσάλτε: Ενημέρωση με σοβαρότητα, αξιοπιστία, ποιότητα Ο διευθυντής του ραδιοφώνου του ΣΚΑΪ 100,3 Άρης Πορτοσάλτε επισημαίνει: «Αυτή είναι πράγματι μια πολύ δύσκολη περίοδος για τη ραδιοφωνική ενημέρωση και δεν είναι καθόλου ευχάριστο να οδηγούνται στη συρρίκνωση οι ενημερωτικοί σταθμοί.
Το Μέσο δεν πρέπει να δουλεύει για το Μέσο και να χρησιμοποιείται για άλλους λόγους. Το Μέσο απευθύνεται στους ακροατές και από αυτούς παίρνει την επιβράβευση. Ο ΣΚΑΪ 100,3, από πλευράς ακροαματικότητας, αυτή τη στιγμή είναι μόνος πρώτος, με αντίπαλο τον εαυτό του, αφού οι υπόλοιποι ενημερωτικοί σταθμοί είναι πολύ πίσω.
Το γεγονός αυτό, δεν είναι ευχάριστο. Η μείωση του ανταγωνισμού χαμηλώνει τον πήχη και μελλοντικά, αναπόφευκτα επηρεάζει ολόκληρο το χώρο. Σήμερα έχουμε κυριαρχία των μουσικών ραδιοσταθμών. Παρά ταύτα πιστεύω ότι το ραδιόφωνο επιτελεί άκρως ενημερωτικό ρόλο, συνδυάζοντας την αμεσότητα της τηλεόρασης -ως ηλεκτρονικό μέσο- και τη σοβαρότητα, την αξιοπιστία και την ψυχραιμία του Τύπου.
Σε αυτό ακριβώς, στη σοβαρότητα -και όχι στη σοβαροφάνεια- αλλά και στην ποιότητα πιστεύω ότι βρίσκεται ο σωστός δρόμος για το ενημερωτικό ραδιόφωνο. Η λελογισμένη επένδυση και το λελογισμένο κόστος, είναι πράγματα που ασφαλώς χρειάζονται. Παράλληλα βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι δημοσιογράφοι πρέπει να αμείβονται, βεβαίως στο βαθμό που εργάζονται.
Είμαστε στα χρόνια που χρειάζεται περισσότερη δουλειά από πλευράς των δημοσιογράφων για να έρθει η επιτυχία και η επιβράβευση και πιστεύω ότι τα ραδιόφωνα δεν δουλεύουν ούτε με κομπιούτερ, ούτε με μουσικές λίστες, ούτε με ανούσια σχόλια».
πηγή:naftemporiki