Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνή-ΕυρωπαϊκάΔικαστήρια... πολυεθνικών

Δικαστήρια… πολυεθνικών

TTIPΟ μηχανισμός επίλυσης διαφορών μεταξύ του επενδυτή και του κράτους, στα πλαίσια της ΤΤΙΡ είναι ένα θέμα που συγκεντρώνει τις αντιδράσεις των περισσότερων πολέμιων της συμφωνίας καθώς υποστηρίζουν ότι ακόμα και οι συμβιβαστικές προτάσεις της ΕΕ αποτελούν στην πραγματικότητα ένα παράλληλο δικαστικό σύστημα.

Το θέμα αυτό , όπως λένε αυτοί που αντιδρούν , αποτελεί ωρολογιακή βόμβα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί απο τις πολυεθνικές για να πετύχουν την πλήρη κυριαρχία σε βάρος των καταναλωτών.

Οι διαπραγματεύσεις για την συμφωνία που γίνονται σε σχεδόν απόλυτη μυστικότητα έχουν προκαλέσει πολλές αντιδράσεις καθώς οι πολέμιοι της, θεωρούν ότι με την συμφωνία θα εδραιωθούν ακόμα περισσότερα τα προνόμια των πολυεθνικών εταιρειών και των τραπεζών σε βάρος των πολιτών και των εκλεγμένων κυβερνήσεων. Φοβούνται ότι η ΤΤΙΡ θα συντελούσε ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα , να εξασθενίσουν τα δικαιώματα των καταναλωτών και να υποβαθμιστούν οι πολιτικές προστασίας του περιβάλλοντος.

Η συνθήκη , λένε, θα καταστήσει πολύ δύσκολη την προσπάθεια των κυβερνήσεων να προωθήσουν νόμους που θα περιορίζουν τις πολυεθνικές αφού θα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να μηνυθούν για διαφυγόντα κέρδη. Υπο το πρίσμα αυτό ο μηχανισμός για την επίλυση των διαφορών έχει καίρια σημασία.

Ο μηχανισμός Επίλυσης Διαφορών της ΤΤΙΡ (ISDS), επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μηνύουν τις κυβερνήσεις για απώλεια μελλοντικών κερδών, αν θεωρήσουν ότι με τα μέτρα που προωθούν επιβαρύνεται η λειτουργίας τους.

Αυτό άλλωστε έχει επιβεβαιωθεί από την εφαρμογή παρόμοιων μηχανισμών ISDS σε προηγούμενες εμπορικές συμφωνίες, όπως η NAFTA, η βορειοαμερικανική συμφωνία Ελεύθερων Συναλλαγών μεταξύ ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό. Στο στρατόπεδο αυτών που διαφωνούν ήδη έχουν συσπειρωθεί όχι μόνο ακτιβιστές αλλά και φορείς που εκπροσωπούν μικρές και μεσαίες , καταναλωτές αλλά περιβαλλοντικές ομάδες.

Καθώς η ISDS θεωρείται ως η πιο αμφιλεγόμενη πτυχή της συμφωνίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αντιπρότεινε την λειτουργία ενός άλλου μηχανισμού ο οποίος θεωρεί ότι θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα με τις αδιαφανείς διαδικασίες στις εταιρικές αγωγές κατά των κυβερνήσεων, όπου παρακάμπτονταν τόσο τα τακτικά δικαστήρια όσο και οι δημοκρατικές διαδικασίες.

Αλλά και η πρόταση αυτή αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό αφού δεν λύνει το καίριο θέμα της παράκαμψης των τακτικών δικαστηρίων παρά τις κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες που προβλέπονται σε αυτό (διαδικασίες έφεσης και τρόπος πρόσληψης των δικαστών).

Συγκεκριμένα οι επικριτές της επισημαίνουν ότι προτεινόμενη συμφωνία θα οδηγήσει σε ένα παράλληλο σύστημα δικαιοσύνης για τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα τόσο η πρόταση της ΕΕ όσο και ο μηχανισμός ISDS δεν είναι συμβατές με τις νομικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αυτονομία του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για την ίση μεταχείριση.

Πάντως η γερμανική κυβέρνηση επιθυμεί έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις για την ΤΤΙΡ το 2016 καθώς δεν θέλει να έχει ανοικτό το θέμα αυτό κατα την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου για τις ομοσπονδιακές εκλογές του 2017.Και αυτό διότι πολλοί γερμανοί αντιτίθενται στην συμφωνία.
premium.paratiritis

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

“ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ” – Όλοι οι Έλληνες μαζί με Αντώνη Σαμαρά και Κώστα Καραμανλή για την αναγέννηση της Ελλάδας.

Από το 2021 ( είχαμε καλέσει δημόσια Σαμαρά και Καραμανλή να ρίξουν τον Μητσοτάκη, απαλλάσοντας την χώρα από τον "χώρο" των "woke" και της ερμαφρόδιτης πολιτικής στα ζωτικά εθνικά μας θέματα, ενώ το 2023 καλέσαμε στο "Ολοι Μαζί", σε...

Σε βάθος χρόνου δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα σχετικά με τη ρύπανση Αλιάκμονα.

Σε βάθος χρόνου δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα σχετικά με τη ρύπανση Αλιάκμονα των υδάτινων πόρων και την ποιότητα του πόσιμου νερού Αλιάκμονα, από τα τέσσερα σημεία του ποταμού Αλιάκμονα από Καστοριά Κοζάνη Γρεβενά Βέροια – Θεσσαλονίκη από τα τέσσερα σημεία...

Το σήμα του Μετρό που δεν εχει αξία ούτε 50 ευρώ!!

Το Σήμα Μετρό που δεν εχει αξία ούτε 50 ευρώ αυτά δεν έχουν γινεί ούτε σε ένα κράτος μπανανιά ΚΑΙ ΟΧΙ  βέβαια από 30.000 ζεστά ευρώ στο ταμείο μιας συγκεκριμένης εταιρείας. Ο λογότυπος του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μια υπόθεση που έχει...