Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤέχνες γράμματαΔιεθνές συμπόσιο διδακτικής...

Διεθνές συμπόσιο διδακτικής της τέχνης

26-27 ΜΑΪΟΥ 2007 Αίθουσα Ντε Κίρικο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Πειραιώς 256 Θέμα: «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική της Τέχνης: Διδακτικές προτάσεις από την παράδοση και τη χειροτεχνία έως τη σύγχρονη τεχνολογία. Ποιος πρέπει να διδάσκει το μάθημα της εικαστικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση» («Contemporaries approaches in Art Education: Instructive proposals from the traditional art and craft to the modern technology. The art education teacher in the elementary school»)

Οργάνωση: Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Διδακτική της Τέχνης: Επίκουρος Καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα, Ιστορία της Τέχνης: Αναπληρωτής Καθηγητής Ανδρέας Ιωαννίδης, Σύγχρονες Τεχνολογίες: Επίκουρος Καθηγητής, Μάνθος Σαντοριναίος Παιδαγωγική Σχολή, TEΠAE, Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσαλονίκης Τομέας Αισθητικής Αγωγής, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Έλλη Τρίμη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Σάββατο 26 Μαΐου Συντονίστρια Τ. Σάλλα 10.30-10.50 Freedman, Kerry, «Η αναδόμηση της καλλιτεχνικής παιδείας:

Η διερεύνηση των νοητικών και συναισθηματικών διαύλων προς τη μάθηση» («Re-Constructing Art Education: The Search for Intellectual and Emotional Pathways to Learning») 10.55-11.15 Fr. Klein – Wolf. Jung,

«Οι δυνατότητες ενός επίκαιρου διαλόγου. Σχολεία και πανεπιστήμια χώροι μετάδοσης της εικαστικής γλώσσας» («Possibilities of an actual Dialog. Schools and Universities, places for art language transmission»).

11.20-11.30 Doug Boughton -«Επτά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του οπτικού πολιτισμού στην προσέγγιση της καλλιτεχνικής παιδείας» (Seven defining characteristics of a visual culture approach to art education)

11.30-11.45 Ερωτήσεις-Συζήτηση

12.00-12.20 Τρίμη Έλλη – Αντρη Σάββα,

«Η εις βάθος προσέγγιση στην τέχνη για την προσχολική και σχολική ηλικία- διαθεματικά προγράμματα και ο ρόλος του εκπαιδευτικού» (The in-depth approach method in art education – its scope and  nature in integrated programs at the elementary school level).

12.25-12.45 Διονυσίου Ζωή «Διάλογος με τις τέχνες: Μουσική – Λόγος – Εικόνα. Μια πρόταση από το Μουσείο Σολωμού». («Arts Dialog: Music – Logos – Icon. A proposition from D.Solomos’ Museum»)

 12.50-13.15 Καμηλάκη Αικατερίνη «Λαϊκή τέχνη και εικαστική αγωγή. Το πείραμα της Αγγελικής Χατζημιχάλη» («Traditional art and art education. Aggeliki Hatzimichalis’ experiment»)

13.15-13.35 Ερωτήσεις- Συζήτηση Συντονίστρια Ε. Τρίμη 14.35- 14.55 Κατσικούδης Νίκος, «Η διδασκαλία της Κλασσικής Τέχνης σήμερα» («The teaching of Classic Art today »)

15.00-15.20 Βάσση Ολγα, «Κατοπτρισμοί των πολύμορφων εκφάνσεων του βυζαντινού κόσμου στην τέχνη» «Reflections of the various aspects in the art of Byzantine world»).

15.25-15.45 Ιωαννίδης Ανδρέας «Διδάσκοντας Ιστορία της Τέχνη» («Teaching Art History»)

15.50-16.10 Σαντοριναίος Μάνθος, «Η σύγχρονη τεχνολογία στη διδακτική της τέχνης» («The modern technology in art education»)

16.15-16.35 Σάλλα Τιτίκα, «Η μεθοδολογία της διδασκαλίας της τέχνης στην ΑΣΚΤ» («The instructive methodology of art education in ASFA»)

16.35-16.55 Ερωτήσεις – Συζήτηση Συντονίστρια Τ. Σάλλα 17.15-19.00 Στρογγυλό Τραπέζι με: Τριμη, Αραπάκη, Κουβου, Μπέσας, Ράτσικας, Κακκίση, Παυλίδου, Βάος, «Η εικαστική αγωγή στην Α΄βάθμια εκπαίδευση» («The art education in the primary school»)

Κλείσιμο της πρώτης ημέρας Κυριακή 27 Μαΐου Συντονιστής Α. Ιωαννίδης

10.15-10.35 Marshall Julia, «Εικόνα ως ενόραση: Εικόνες βασισμένες στη γνώση της Τέχνης» (“Image as Insight: Images in Art-Based Learning”)

 10.40-11.00 Τρίμη Αντιγόνη, « Το πρόγραμμα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στασχολεία του San Francisco, – κάθε μαθητής, κάθε σχολείο, κάθε μέρα» “San Francisco’s Arts Education Master Plan for public schools—every student, every school, every day”).

 11.05-11.25 Κούβελας Ηλίας, «Η νευροβιολογία της δημιουργικότητας» («Neurobiology of the creativity»)

 11.25-11.45 Ερωτήσεις- Συζήτηση

 11.50-12.10 Αλεξανδρίδης Αθανάσιος, «Παιδικό σχέδιο: από το ίχνος στο νόημα». («Children’s drawing: from the trace in the meaning»).

12.15-12.35 Κοκκινίδης Δημοσθένης, «Οπτική αφασία και καλλιέργεια του βλέμματος στο Δημοτικό σχολείο». (Optical aphasia and the culture of view in elementary school»). 12.35-13.00 Ερωτήσεις- Συζήτηση Συντονίστρια Ε. Τρίμη 14.15-15.30 Στρογγυλό τραπέζι με: Boughton, Freedman, Klein, Jung, Marshall, Τρίμη «Η εικαστική αγωγή σήμερα» (Art education today)

Τέλος Εργασιών Πληροφορίες:

Καθ. κα Τιτίκα Σάλλα,

Γραμματεία ΑΣΚΤ, κα Εύα Τερζή

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής Παρενέβη υπέρ τους, ζητώντας να υπάρξει Ευαισθησία απέναντι τους στους Έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφους..

Ο πρώην πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «τα προβλήματα είναι υπαρκτά και ιδιαίτερα οξυμένα τα τελευταία χρόνια. Σε τέτοιο μάλιστα βαθμό που να εγείρουν ζήτημα επιβίωσης για μεγάλα τμήματα του αγροτικού κόσμου. Γι’ αυτό και οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι και...

Η υπόθεση Predator δεν αποτύπωσε μόνο αντιθεσμική λειτουργία της κυβέρνησης. Έθεσε σε κίνδυνο εθνικά συμφέροντα.

Έχει καταλάβει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη την εθνική ζημιά που έκανε με την υπόθεση Predator; Γράφει ο Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος Μέχρι τώρα σε σχέση με την υπόθεση των υποκλοπών και το παράνομο λογισμικό Predator, δηλαδή την υπόθεση που αφορά...

Η Κομισιόν «αδειάζει» την Αθήνα για την Ευλογιά:

Αχρησιμοποίητα εργαλεία κατά της ευλογιάς, καθυστερήσεις και κενά προστασίας στον πρωτογενή τομέα. Σκληρή απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκθέτει την Κυβέρνηση για την πλήρη αδράνεια στην αντιμετώπιση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, μετά από ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Σάκη Αρναούτογλου. Η...

O Μητσοτάκη και ο Παπαχελά σε Γεύμα.

Mε τον διευθυντή της «Καθημερινή  Αλέξη Παπαχελά σε Γεύμα με τον Μητσοτάκης το κρασί Αρωματικό λευκό με νότες λουλουδιών και εσπεριδοειδών>>>... Η συνύπαρξη των δύο ανδρών αποκτά ιδιαίτερη αξία, δεδομένου ότι οι σχέσεις τους πέρασαν μια κρίση. Εν όψει...