Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικάΔήλωση του Πολιτικού...

Δήλωση του Πολιτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα

Βουλευτή Α Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μαγκριώτη σχετικά με την προετοιμαζόμενη προεκλογική φιέστα του Πρωθυπουργού.

«Η Εγνατία Οδός είναι το μεγαλύτερο Δημόσιο Έργο της χώρας και δεν θυσιάζεται σε προεκλογικές, κομματικές φιέστες».

H Εγνατίας Οδός είναι έργο ιδιαίτερης Εθνικής, Αναπτυξιακής και Περιβαλλοντικής σημασίας. Την προηγούμενη δεκαετία με την γρήγορη κατασκευή της ανέτρεψε τα σενάρια για την «Παραεγνατία». Η Εγνατία οδός είναι ένα έργο για το οποίο είμαστε περήφανοι στο ΠΑΣΟΚ. Και είμαστε περήφανοι γιατί εμείς δημιουργήσαμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την υλοποίηση του, δηλαδή αξιόλογη χρηματοδότηση και σύγχρονες δομές διοίκησης.

Ιδρύσαμε μετά από διαπραγμάτευση με την Κοινοτική πλευρά, την Εγνατία Οδό Α.Ε. κατά τα πρότυπα που είχαν δοκιμασθεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αναπτύσσοντας μια εταιρία με έδρα την Βόρεια Ελλάδα, υλοποιώντας, ουσιαστικά, την αποκέντρωση των αποφάσεων και δίδοντας περαιτέρω δυνατότητα ανάπτυξης του Βορειοελλαδικού δυναμικού.

Με την Εγνατία Οδό Α.Ε., πρότυπο εταιρίας διαχείρισης του Ελληνικού δημοσίου :

Αντιμετωπίσαμε σωρεία νομικών, τεχνικών, οικονομικών και διαχειριστικών προβλημάτων και υπερνικήσαμε όλες τις αντιξοότητες στα πρώτα χρόνια εξέλιξης του έργου.

Ειδικότερα :

• Οι αρχικές επιλογές για κατασκευή μονού κλάδου χαμηλής σχετικά ταχύτητας σε όλα τα ορεινά και δύσκολα τμήματα αναθεωρήθηκαν. Προδιαγράψαμε σε όλο το μήκος, αυτοκινητόδρομο δύο κλάδων υψηλών ταχυτήτων.

• οι αρχικές μελέτες ανασκοπήθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους και όπου υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια ανασυντάχθηκαν με αποτέλεσμα οι αρχικές ελλιπείς εκτιμήσεις κόστους να αναθεωρηθούν.

• Τα θέματα της ασφάλειας του αυτοκινητοδρόμου, που στο διάστημα που μεσολάβησε σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έγιναν αυστηρότερα, επέβαλαν σήραγγες και γέφυρες διπλού κλάδου και εξελιγμένα συστήματα ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

• η χάραξη σε πολλές περιπτώσεις επαναπροσδιορίστηκε με βάση τις αυστηρότερες προδιαγραφές των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εν τω μεταξύ τέθηκαν σε ισχύ.

• Η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση του ΠΑΣΟΚ στα θέματα της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς είχε ως αποτέλεσμα την χρηματοδότηση πάνω από 40 αρχαιολογικών ανασκαφών.

• Η Εγνατία Οδός δεν έπρεπε να είναι ένας διαμπερής Οδικός Άξονας Ανατολής – Δύσης. Ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του άξονα της Εγνατίας Οδού επέβαλε την αύξηση των κόμβων σε σχέση με εκείνους του αρχικού σχεδιασμού σε μια προσπάθεια να αυξηθούν οι προσβάσεις περιοχών που ήταν στην απομόνωση και στον αποκλεισμό.

Συμβάλαμε ουσιαστικά στην αλματώδη βελτίωση του τρόπου παραγωγής των δημοσίων έργων και εισαγάγαμε πλήθος καινοτομιών, οι περισσότερες των οποίων υιοθετήθηκαν σχεδόν από όλους τους Φορείς και Ανώνυμες Εταιρίες του Ελληνικού Δημοσίου, δημιουργώντας πρότυπο αναφοράς στα θέματα της ορθής διαχείρισης και εποπτείας κατασκευής.

Πραγματοποιήσαμε τεράστια βήματα στην βελτίωση της τεχνικής γνώσης και της παραχθείσας ποιότητας των έργων

Εξασφαλίσαμε την αναγκαία χρηματοδότηση από την ΕΕ και από τα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων

Διαχειριστήκαμε με όλους τους κανόνες της χρηστής διαχείρισης όλε τις συμβάσεις μελετών και κατασκευών και περάσαμε επιτυχώς πλήθος ελέγχων από εθνικά και ευρωπαϊκά ελεγκτικά όργανα.

Παραδίδαμε στην κυκλοφορία τμήματα, στα 2001, 2002, 2003 όταν πλέον έργο βρισκόταν σε πλήρη ανάπτυξη και είχαν υπερνικηθεί όλες οι αδράνειες εκκίνησης, πάνω από 100χλμ. ανά έτος Το ΠΑΣΟΚ παρέδωσε στην Ν.Δ:

402 χλμ. έτοιμου αυτοκινητόδρομου, στον οριζόντιο άξονα, δηλαδή το 60% του έργου.

Κατασκευαστική ωριμότητα τμημάτων σε ποσοστό 80% – 90%, περίπου 60 χλμ.

Ωριμότητα μελετών, στα υπολειπόμενα προς δημοπράτηση τμήματα, σε ποσοστό 100%.

Ένα φορέα διαχείρισης, την Εγνατία Οδό Α.Ε,. με μια άρτια, αποτελεσματική και άκρως παραγωγική τεχνοδομή.

Τι έκανε η Ν.Δ. από την άλλη πλευρά:

– Ενώ η ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα ήταν προγραμματισμένη για το 2006, η Ν.Δ. μόλις έγινε κυβέρνηση την ετεροχρόνισε για το 2008, γιατί ήξερε πως η επιλογή της να μειώσει δραματικά το ΠΔΕ δεν θα επέτρεπε την έγκαιρη ολοκλήρωσή της. Φυσικά και πάλι έπεσε έξω για το 2008. η ολοκλήρωσή της δεν αναμένεται ούτε το 2009.

Υπάρχουν τρία τμήματα στο Μικρό Περιστέρι, ο Δεύτερος Άξονας της Μεγάλης Γέφυρας του Αράχθου και η Σήραγγα της Τύριας, τα οποία δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2009.

– Το ίδιο και για τους τρεις κάθετους άξονες (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο) – Ακόμη χειρότερη είναι η πραγματικότητα με τις άλλες συνδέσεις της Εγνατίας με τις Βαλκανικές χώρες.

– Υπάρχουν νομοί, όπως η Φλώρινα ή Πέλλα και η Δράμα, από τους οποίους δεν περνά η Εγνατία και επειδή δεν έχουν σύνδεση μαζί της έχουν απομονωθεί περισσότερο.

– Δεν έχει κατασκευαστεί κανένα Σ.Ε.Α (Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), για την εξυπηρέτηση οδηγών και επιβατών

– στα πέντε χρόνια της δικής της διαχείρισης, οι ρυθμοί παράδοσης δεν ξεπερνούν τα 50χλμ.ανά έτος

– έχει αποδυναμώσει την τεχνοδομή της Εγνατία Οδός Α.Ε. και την έχει μετατρέψει σε ένα φορέα εξυπηρέτησης, πολλές φορές, κομματικών συμφερόντων. Τα 300 στελέχη της Εγνατία Οδός Α.Ε. επί ΠΑΣΟΚ, έγιναν 600.

– Καταστρατήγησε, κυρίως τον τελευταίο χρόνο, τους κανόνες της ορθής κατασκευαστικής πρακτικής και τις προδιαγραφές των μελετών

– Έχει υποβαθμίσει την ποιότητα της κατασκευής, πιέζοντας τους κατασκευαστές να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου στις ημερομηνίες που εξήγγειλε. Ωστόσο, όχι μόνον δεν το πέτυχε, αλλά είναι βέβαιον ότι τόσο τα τμήματα που παραδόθηκαν τους τελευταίους μήνες, αλλά και αυτά που θα παραδοθούν στους επόμενους θα εμφανίσουν μεγάλα ποιοτικά προβλήματα.

Προβλήματα τα οποία θα απαιτήσουν σημαντικά κονδύλια για την αποκατάστασή τους και ελπίζουμε, να μην θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών. Στην αγωνία τους να παραδίδουν κάθε δύο- τρεις μήνες έστω και 3-4 χιλιόμετρα, για λόγους προπαγάνδας, δεν κατασκευάζουν όλα τα συστήματα ασφαλείας που απαιτούνται. Χαρακτηριστική η περίπτωση της σήραγγας Δρίσκου, όπως και η έλλειψη φραχτών ασφάλειας των Οδικών Αξόνων.

Τους τελευταίους μήνες σκοτώθηκαν στον κάθετο άξονα Σιάτιστα- Κρυσταλοπηγή, που πρόσφατα επισκέφθηκε ο κ. Καραμανλής τρεις αρκούδες, γιατί δεν έχουν κατασκευαστεί οι προστατευτικοί φράχτες.

– Καταστρατήγησε τους κανόνες της ορθής διαχείρισης των εθνικών και κοινοτικών πόρων, επαναδημοπρατώντας και αναθέτοντας στους ίδιους κατασκευαστές, αντικείμενα τα οποία, έτσι κι αλλιώς, ήταν στην ευθύνη τους να ολοκληρώσουν στις αρχικές τους συμβάσεις.

– Μείωσε τους ρυθμούς χρηματοδότησης του έργου, γι αυτό και μειώθηκαν οι ρυθμοί κατασκευής του. Υποθήκευσε τους μελλοντικούς πόρους για την λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, υποχρεώνοντας την Εγνατία Α.Ε να δανειστεί περίπου 1 δις € για να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου.

Αυτό συνέβη γιατί μείωσε η Κυβέρνηση το ΠΔΕ.

Γίνεται επίσης για να μην εμφανίζεται στο Δημόσιο Έλλειμμα η δαπάνη.

Έτσι προσπαθούσαν να κρατήσουν με αλχημείες το έλλειμμα κάτω από το 3% και τώρα κάτω από το 9%.»

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Η Ελλάδα σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Ανικανότητα, υποχωρητικότητα ή νέα εθνική στρατηγική;

ΆρθροΝίκος Νικολόπουλος(Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος) Η Ελλάδα σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Ανικανότητα, υποχωρητικότητα ή νέα εθνική στρατηγική; Οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος έθεσε το διχαστικό δίλημμα «Θέλετε πόλεμο ή νέο Ηλιάκη;», συνιστούν μια πρωτοφανή πολιτική και ηθική εκτροπή....

Η αγάπη για τα τζαµιά της Λίνας Μενδώνης και το Αλκαζάρ της Θεσσαλονίκης  με χρηματοδότηση 10.511.984 ευρώ!!!!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΒΑΝΗΣ Γιατί η Λίνα Μενδώνη για την οικία της οικογένειας Δραγούμη στο Βογατσικό Καστοριάς δεν την έκανε Ιστορικού χώρου να γίνει μουσείο!!! Η Λίνα Μενδώνη ΕΙΧΕ βγάλει απόφαση πριν συνεδρίαση ΤΟ ΣΥΒΟΥΛΙΟ νεότερων μνημείων για την οικία της οικογένειας...

ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗ

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi@otenet.gr www.egerssi.gr O Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν μιλώντας στη Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας, μετά την συνάντησή του με τον Έλληνα ΥΠΕΞ Γιώργο Γεραπετρίτη (8 Νοεμβρίου 2024), αποκάλυψε τα της κρυφής ατζέντας των δυο ανδρών για παραχώρηση ελληνικών...

Στη δυτική Θεσσαλονίκη Κατέρρευσε γέφυρα Στο ρεύμα προς τους Αμπελόκηπους.

Με τα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ και με την ελεύσεις ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Κατέρρευσε γέφυρα !!!! Ένα έργο που άρχισε πριν από περίπου δύο μήνες, με ζητούμενο να παραδοθεί σε κυκλοφορία το ρεύμα προς τους Αμπελόκηπους Τα δύο στάδια του έργο...