Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚαταγγελίεςΓιάννης Σπανός (συνθέτης)

Γιάννης Σπανός (συνθέτης)

spanos1.jpgΈνας εκ των πρωτεργατών των μπουάτ και του νέου κύματος. Συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων ο Γ. Πάριος. Γ. Νταλάρας. Χ. Αλεξίου, Δ. Γαλάνη, Γ. Πουλόπουλο, Β. Μοσχολιού,, Σ. Κόκοτα. Γ. Μπιθικώτση, Τ. Βοσκόπουλου, Κ. Χωματά, Τ. Τσανακλίδου και πολλούς άλλους.

Ενας εκ των καλυτέρων συνθετών που διαθέτει το Ελληνικό τραγούδι. Η μουσική και τα τραγούδια του μας συνοδεύουν εδώ και πολλές δεκαετίες. Κυκλοφορούν και δύο διπλά Live άλμπουμ, το ένα σε συνεργασία με τον Μ. Τόκα και το άλλο με τον Γ. Χατζηνάσιο.

Εκείνο που μας κάνει εντύπωση είναι όλα τα νυχτερινά κέντρα πάντοτε συμπεριλαμβάνουν στα προγράμματα τους τραγούδια του μεγάλου συνθέτη. Ο Γιάννης Σπανός έγραψε μουσική και για τον Ελληνικό κινηματογράφο. Σήμερα είναι μεγάλη τιμή για μένα να φιλοξενώ φίλοι μου έναν εκ των μεγαλύτερων δημιουργών.

Γεια σας κύριε Σπανέ, είστε καλά;;

Γ. Σπανός: Τι κάνετε, είμαι λίγο κρυωμένος όπως όλος ο κόσμος.

Ν. Βάνης: Θα έλθετε στον Μύλο της Θεσ/νίκης;;

Γ. Σπανός: Ναι, θα εμφανιστώ την Τετάρτη κα Πέμπτη στο Club του Μύλου.

Ν. Βάνης: Θα έχετε μαζί σας νέα παιδιά;;

Γ. Σπανός: Νέα παιδιά, νέοι μουσικοί, όλοι θεσσαλονικείς. Δεν έφερα κανέναν από την Αθήνα, θέλω να δοκιμάσω εδώ καινούργια ταλέντα.

Ν. Βάνης: Γιατί και εσείς δώσατε μεγάλες μάχες εδώ στην Θεσ/νίκη.

Γ. Σπανός: Εμφανιζόμουν σε μικρά μαγαζιά, σε μεγαλύτερα, σε πιάνο μπαρ.

Ν. Βάνης: Σας αγαπά ο κόσμος της Θεσ/νίκης.

Γ. Σπανός: Η σχέση αυτή είναι αμοιβαία, γιατί δεν ερχόμουν σαν όνομα, αλλά σαν πολίτης της πόλης, εμφανιζόμουν σε μικρά μαγαζιά σε σεζόν αιχμής, αλλά το έκανα για το κέφι μου και σιγά – σιγά έχω συνηθίσει πια.

Ν. Βάνης: Στο σχήμα σας κύριε Σπανέ έχετε και ένα νέο παιδί, τον Σώζο Λυμπερόπουλο, ένα καλλιτέχνη που διαθέτει φωνή.

Γ. Σπανός: Εγώ τον Σώζο επειδή ήμουν στην προκριματική επιτροπή του φεστιβάλ τον είχα ξεχωρίσει. Όταν ανοίχθηκε ο φάκελος έμαθα ότι τον λένε Σώζο Λυμπερόπουλο και όταν τραγούδησε του είπα, ότι ήθελα να τον έχω μαζί μου στις εμφανίσεις στο Μύλο. Το παιδί στην αρχή είχε μια μικρή αμφιβολία επειδή θα έπρεπε να κατεβεί στην Αθήνα, για να υπογράψει συμβόλαιο με μια εταιρεία που ενδιαφερόταν γι΄ αυτόν, επειδή δεν ήταν σίγουρος ότι θα τον αφήσουν, τελικά όμως τον άφησαν και μετά χαράς θα τον έχω μαζί μου.

Ν. Βάνης: Επειδή αυτό το παιδί το παρακολουθώ κύριε Σπανέ από τις εμφανίσεις του εδώ στην Θεσ/νίκη και στην επαρχία, έχω διαπιστώσει ότι η φωνή του μου θυμίζει τον Θ. Αδαμαντίδη όταν είχε πρωτοξεκινήσει, άλλωστε εσείς τον γνωρίζετε πολύ καλά.

Γ. Σπανός: Τον Θ. Αδαμαντίδη τον γνωρίζω πάρα πολύ καλά, είναι μεγάλος καλλιτέχνης. Ο Σώζος είναι μια καινούργια άποψη, δηλαδή ένα σημερινό παιδί που τραγουδά λαϊκά τραγούδια με τον δικό του τρόπο, ενώ είναι μικροκαμωμένος βγάζει ένα λόγο που δεν τον περιμένει κανείς, από την φωνή του.

Ν. Βάνης: Κύριε Σπανέ συμμετείχατε στην επιτροπή του φεστιβάλ Θεσ/νίκης, θέλω να σας ρωτήσω, υπάρχουν σήμερα καλές φωνές;;

Γ. Σπανός: Συμμετείχα στις προκριματικές επιτροπές του φεστιβάλ. Βέβαια υπάρχουν καλές φωνές, απλά μόνο που κανείς δεν είναι γεννημένος για το τραγούδι. Το θέμα είναι ότι τους αποθαρρύνουν διάφορες εταιρείες, γιατί τους ενδιαφέρει το εμπορικό και εάν έχουν ένα ταλέντο να κάνουν κάτι καινούργιο, δεν έχουν πολλές ευκαιρίες για να δείξουν το πραγματικό τους ταλέντο, το οποίο ούτως ή άλλως υπάρχει. Στο φεστιβάλ ειδικά το φετινό, μετά από τόσα χρόνια σιωπής, εμείς οι επαγγελματίες υποστηρίξαμε όλα τα δείγματα που έστειλαν οι νέοι δημιουργοί, τα οποία δεν είχαν καμιά σχέση με αυτό το εμπορικό που επικρατεί. Ο καθένας ψαχνόταν για κάτι άλλο. Αυτό είναι το μόνο παρήγορο και πιστεύω ότι του χρόνου θα είναι ακόμα καλύτερα.

Ν. Βάνης: Το πρώτο βάπτισμα στο φετινό φεστιβάλ έδειξε ότι έχουμε νέους καλλιτέχνες που θα μπορέσουν να εκπροσωπήσουν επάξια το ελαφρολαϊκό τραγούδι, μια και εσείς υπήρξατε ο πρωτεργάτης του Νέου κύματος.

Γ. Σπανός: Και βέβαια υπάρχουν παιδιά που τραγουδούν καλές μπαλάντες και λαϊκό πολύ καλό. Εξάλλου το τραγούδι που τραγούδησε ο Σώζος και ήλθε δεύτερο είναι ένα χασάπικο, που θα μπορούσε να κάνει επιτυχία νωρίτερα, εάν το τραγουδούσε κάποιο γνωστό όνομα. Ούτως ή άλλως θα γίνει επιτυχία με τον Σώζο, είναι σε καλό μονοπάτι.

Ν. Βάνης: Εγώ πιστεύω ότι το συγκεκριμένο τραγούδι θα γίνει σουξέ.

Γ. Σπανός: Μα είναι γεννημένο να γίνει επιτυχία, εγώ αμέσως το διέκρινα και μάλιστα το παίζω και στο πιάνο.

Ν. Βάνης: Στην παράσταση που θα δώσετε εδώ στο Club του Μύλου, ποια από τα τραγούδια σας έχετε επιλέξει για το πρόγραμμα, για να έλθει να σας ακούσει το κοινό της Θεσ/νίκης.

Γ. Σπανός: Η επιλογή είναι πολύ δύσκολη. Οπωσδήποτε θα μείνουν και κάποια έξω, δεν χωρούν όλα σε δυόμιση ώρες, αλλά φροντίζω να υπάρχει ποικιλία για όλα τα γούστα, για όλες τις ηλικίες, πιο ρυθμικά, νέο κύμα, από τις ανθολογίες μου και πιο λαϊκά, δηλαδή όλο το φάσμα των τραγουδιών.

Ν. Βάνης: Την συνέντευξη σας αυτή μπορείτε να την διαβάσετε και στην ιστοσελίδα μας στο Ίντερνετ www.elliniko-fenomeno.gr, όπου δημοσιεύονται όλες οι συνεντεύξεις όλων των καλεσμένων μου, οπότε θα την διαβάσει και πολύς κόσμος. Νομίζεται ότι έχει σχέση το καλό παλιό Ελληνικό τραγούδι με το σημερινό που γίνεται περισσότερο για εμπορευματοποίηση.

Γ. Σπανός: Τότε ήταν πιο ωραία η εποχή, πιο αθώα, πιο ανυποψίαστα τα πράγματα, τώρα έχουν μπερδευτεί πολύ, λόγω των προβλημάτων που συμβαίνουν γύρω μας κοινωνικά και μη. Η δε τεχνολογία κάπως ισοπεδώνει τα πράγματα. Εμείς στις δεκαετίες ΄60, ΄70 κάναμε τραγούδια με τους μουσικούς και τα μουσικά όργανα. Μαζευόμασταν όλη η ορχήστρα, τέσσερα, πέντε όργανα και ξεκινούσαμε όλοι μαζί μέσα στο στούντιο κανονικά με τον ηχολήπτη και γινόταν με πολλούς μουσικούς μαζί. Τώρα λόγω της τεχνολογίας ο καθένας έχοντας ένα κομπιούτερ, μπορεί να κάνει διάφορα τραγούδια ενορχηστρωμένα ανάλογα με την φαντασία του καθενός. Αλλά δεν έχουν την πνοή και την μαγεία αυτά τα τραγούδια με αυτά που γίνονταν στο στούντιο.

Ν. Βάνης: Σήμερα γράφονται τραγούδια τα οποία δεν έχουν διαχρονικότητα, αυτό δεν είναι ξεπεσμός για το Ελληνικό τραγούδι;;

Γ. Σπανός: Αυτά τα προωθούν κάποιες εταιρείες για εμπορικούς λόγους. Αλλά μην ξεχνάμε ότι ο Μ. Χατζηγιάννης γεμίζει ολόκληρα στάδια, ο Α. Ιωαννίδης, ο Λ. Μαχαιρίτσας, αυτοί δεν ανήκουν σ΄ αυτό το εμπορικό τραγούδι, αλλά είναι δημιουργοί του σημερινού Ελληνικού τραγουδιού. Εγώ πιστεύω ότι κάποιοι θα προχωρήσουν πιο πολύ και κάποιοι θα γίνουν εμπορικοί. Πάντα υπήρχε αυτό. Όχι το κακό, αλλά το μη καλό είναι πάντα πιο πολύ από το καλό.

Ν. Βάνης: Δηλαδή λέτε ότι σήμερα υπάρχουν καλά, μέτρια και κακά τραγούδια.

Γ. Σπανός: Μεταξύ αυτών που ακούμε, εάν ψάξουμε λίγο θα ακούσουμε πολύ ωραία τραγούδια, απλώς δεν έχουμε τον χώρο να ακουστούν. Γιατί όλα τα ραδιόφωνα παίζουν σχεδόν τα ίδια τραγούδια, εκτός από κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις. Ραδιόφωνα που ψάχνονται λίγο, όλα τα υπόλοιπα πουλούν ένα είδος τραγουδιού. Αλλά δεν πάει να πει ότι δεν γίνονται τραγούδια, ο κόσμος πως θα τα ακούσει. Εγώ πάω σε διάφορα Club, ακούω καλά δείγματα, αλλά αυτά δεν υπερισχύουν δυστυχώς.

Ν. Βάνης: Να πούμε ότι παρ΄ όλο που το παλιό καλό τραγούδι απαγορεύεται να παίζεται από τα περισσότερα Ραδιόφωνα, εντούτοις όμως ακούγεται και είναι μπροστά.

Γ. Σπανός: Εγώ πιστεύω ότι ακούγεται και πολύ μάλιστα. Τα περισσότερα Ραδιόφωνα κάποιες βραδιές τελειώνουν με εκπομπές που αναφέρονται στο παλιό τραγούδι που είναι διαχρονικό. Δεν είναι καλά επειδή είναι παλιά, αλλά διαχρονικά. Ας μην ξεχνάμε ότι πολλά παλιά έχουν λησμονηθεί . Αλλά υπάρχουν τραγούδια που έμειναν στο χρόνο. Ακόμα και σε κέντρα που συχνάζει νεολαία στο τέλος θα τελειώσουν με Μ. Πλέσσα, με κάποια δικά μου, του Δ. Μούτση κ.λ.π. Αυτό το έχει ανάγκη ο κόσμος, γι΄ αυτό το κάνει για να συμπληρωθεί η διασκέδαση με τραγούδι και όχι με χορό.

Ν. Βάνης: Κύριε Σπανέ θέλω να πω ότι η πολιτεία δεν έχει ενσκήψει στο έργο όλων των μεγάλων δημιουργών, δημιουργώντας μια βιβλιοθήκη Ελληνικού τραγουδιού, όπου θα υπήρχαν όλες οι μήτρες των έργων σας, έτσι ώστε να μην χαθούν τα σπουδαία αυτά έργα. Αυτό θα πρέπει να έχει σαν προτεραιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού.

Γ. Σπανός: Το αντίθετο γίνεται σήμερα, μερικοί δίσκοι που είναι πολλοί καλοί, αλλά δεν είναι εμπορικοί οι εταιρείες τους βγάζουν από τον κατάλογο. Παίρνω παράδειγμα από τα δικά μου έργα, ο ?Παύλος Μελάς?, ή το ?Συμπόσιο? ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου, που έχω κάνει, μόνο στην μαύρη αγορά μπορείς να τα βρεις. Οι εταιρείες δεν ενδιαφέρονται για τους δίσκους που δεν πουλούν. Αντί να έχουν ένα κατάλογο από όλα τα έργα των συνθετών, τα έχουν εγκαταλείψει, ή χάνονται οι μήτρες, η δεν τους ενδιαφέρει να τα επανακυκλοφορήσουν. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Η πολιτεία τι να κάνει;; Οι εταιρείες έχουν αυτήν την περιουσία.

Ν. Βάνης: Δηλαδή είναι θέμα εταιρειών μας λέτε. Από πληροφορίες που έχω τα συγγενικά δικαιώματα των δημιουργών τους ανήκουν μέχρι 70 χρόνια, από εκεί και πέρα πάνε στο κράτος, όντως ισχύει αυτό;;

Γ. Σπανός: Τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργούν μετά από κάποια χρόνια δεν πάνε στους απογόνους τους. Αυτό γίνεται παντού, όχι μόνο εδώ.

Ν. Βάνης: Κάποτε κύριε Σπανέ θα ήθελα να τα πούμε και από κοντά.

Γ. Σπανός: Πολύ ευχαρίστως.

Ν. Βάνης: Στο Club του Μύλου θα παρουσιάσετε ένα νέο χρώμα πλαισιωμένος από νέα παιδιά με ήθος.

Γ. Σπανός: Ασφαλώς, είναι αξιέπαινα αυτά τα παιδιά, γιατί ενώ δεν είχαν δουλέψει τα τραγούδια μου, απλώς τα είχαν ακούσει, έκαναν μεγάλη προσπάθεια για να τα μάθουν και τα ευχαριστώ πολύ γι΄ αυτό.

Ν. Βάνης: Υπάρχουν σήμερα νέοι δημιουργοί που θα ξεχωρίσουν, θα πάρουν τα ινία αργότερα, έτσι ώστε να μπορούμε να λέμε ότι θα φτάσουν έστω στο ελάχιστο τους μεγάλους δημιουργούς;;;

Γ. Σπανός: Είναι λίγο άδικο να το πούμε από τώρα, γιατί θα φανεί μετά από κάποια χρόνια. Ας μην ξεχνάμε ότι και εμείς δεν γίναμε αμέσως . Δεν μπορούμε σήμερα να πούμε ότι αυτός είναι μεγάλος, ή λίγος, γιατί θα πρέπει να περάσουν κάποια χρόνια, να ωριμάσει το ταλέντο και κάποιοι θα πάνε μπροστά, κάποιοι θα μείνουν πιο πίσω. Αλλά βιαζόμαστε αμέσως να ανακαλύψουμε την ιδιοφυία, δεν γίνεται θα πρέπει να αφήσουμε χρόνο σ΄ αυτά τα παιδιά να ωριμάσουν. Με την Τρίτη, τέταρτη δουλειά τους θα φανεί προς τα που θα πάνε, ας μην βιαζόμαστε να τους κρίνουμε. Γιατί συνήθως κάποιοι δημοσιογράφοι ίσως επειδή βιάζονται να βγει κάτι καλό, κρίνουν βιαστικά δίσκους και προσπάθειες των παιδιών. Και εμείς με τα χρόνια γίναμε γνωστοί και μας αγάπησε ο κόσμος, όχι με το πρώτο δείγμα της δουλειάς μας. Την ίδια υπομονή πρέπει να έχουμε και σήμερα, ειδικά που τα πράγματα πάνε πιο γρήγορα, οι ρυθμοί είναι πιο γρήγοροι, θα πρέπει να στήσουμε αυτί να ακούσουμε ποιός έχει ταλέντο και ποιός όχι.

Ν. Βάνης: Τι έχετε να πείτε για τον Θ. Αδαμαντίδη;;

Γ. Σπανός: Έχει πολύ μεγάλη φωνή, θα πρέπει να προσέξει πιστεύω την επιλογή των τραγουδιών, αυτό ισχύει για όλους τους τραγουδιστές. Αλλά ειδικά ο Θ. Αδαμαντίδης θα μπορούσε να ήταν ένας καινούργιος Καζαντζίδης, ανήκει σ΄ αυτήν την γενιά των μεγάλων καλλιτεχνών.

Ν. Βάνης: Δηλαδή η φωνή του έχει ειδική χροιά;;

Γ. Σπανός: Έχει μια πολύ σπουδαία φωνή και έκταση, τα έχει όλα γι΄ αυτό και είναι ο Θ. Αδαμαντίδης. Το μόνο που θα του δώσω ως συμβουλή είναι να ψάξει πιο πολύ τα τραγούδια, γιατί πάντοτε υπάρχει καλό τραγούδι. Μην νομίζετε ότι και οι μεγάλοι τραγουδιστές είναι τελείως ελεύθεροι. Η εταιρεία έχει τον κύριο λόγο στο δίσκο που θα βγάλει ένας τραγουδιστής.

Ν. Βάνης: Τα χρήματα που παίρνετε από τα συγγενικά δικαιώματα απ΄ ότι γνωρίζω είναι πολύ λίγα.
Γ. Σπανός: Εδώ από τις εκτελέσεις των τραγουδιών μας δεν παίρνουμε αυτά που πρέπει. Ένας συνθέτης με τον στιχουργό μαζί στο εξωτερικό, με ένα σουξέ, ζουν μια ζωή ολόκληρη, μόνο από τις εκτελέσεις στα κέντρα και οπουδήποτε αλλού. Τα δικαιώματα είναι πολύ σπουδαία, οι τηλεοράσεις, τα Ραδιόφωνα, απ΄ αυτά πληρώνεται ο δημιουργός. Εδώ στην Ελλάδα πληρώνεται μόνο ο τραγουδιστής.

Ν. Βάνης: Δηλαδή εδώ συμβαίνει το αντίθετο.

Γ. Σπανός: Κάθε βράδυ σε όλη την Ελλάδα όσα τραγούδια παίζονται, τα δικαιώματα θα πρέπει να πηγαίνουν στους δημιουργούς.

Ν. Βάνης: Εδώ συμβαίνει και το εξής οξύμωρο, προβάλλεται μόνο ο καλλιτέχνης και όχι οι δημιουργοί.

Γ. Σπανός: Ο κόσμος πια ξέρει τον τραγουδιστή. Κάποτε πουλούσαν οι συνθέτες, τώρα πουλούν οι τραγουδιστές.

Ν. Βάνης: Είναι σημείο των καιρών μας και αυτό.

Γ. Σπανός: Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια.
Ν. Βάνης: Και κάτι άλλο που παρατηρώ σήμερα κύριε Σπανέ είναι ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες το γύρισαν στην RAP μουσική, δηλαδή αντιγράφουν τους Αμερικάνους. Δεν είναι αυτό κατάντια για το Ελληνικό τραγούδι;;;

Γ. Σπανός: Όχι, γιατί και αυτό είναι ένας είδος μουσικής. Η νεολαία ακούει τα πάντα. Εφόσον σήμερα ακούμε τα πάντα, ας υπάρχει και ένα είδος τέτοιο, δεν είναι κακό. Στην παλιά εποχή είχαμε τα ταγκό και τα βαλς. Πρέπει συγχρόνως να υπάρχει και το καλό χορευτικό, το ρυθμικό, το λαϊκό και το σκυλάδικο, όλα χρειάζονται, από εκεί και πέρα ο καθένας διαλέγει τι θα ακούσει.

Ν. Βάνης: Επίσης το τελευταίο διάστημα παρατηρώ ότι μπαίνουν και κάποια δημοτικά τραγούδια σε δίσκους καλλιτεχνών. Αυτό είναι θετικό, ή όχι;;

Γ. Σπανός: Βέβαια είναι θετικό. Η παραδοσιακή μας μουσική έχει εμπνεύσει και πολλούς καινούργιους δημιουργούς.

Ν. Βάνης: Πάντως έχουμε μεγάλη ανθολογία στην μουσική μας και δεν την εκμεταλλευόμαστε όπως θα έπρεπε.

Γ. Σπανός: Μα η Ελλάδα είναι η πιο πλούσια χώρα σε είδη μουσικής και σε ρυθμούς. Η ξένη μουσική έχει ένα ρυθμό, τα τέσσερα τέταρτα. Εμείς έχουμε του κόσμου τους ρυθμούς και τα είδη. Είμαστε η πιο πλούσια χώρα, μετά την Βραζιλία. Εμείς και η Βραζιλία έχουμε έντονη μουσική παράδοση.

Ν. Βάνης: Μια και πήραμε το πρώτο βραβείο στην Eurovision, θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν θα έπρεπε να στείλουμε τραγούδι με Αγγλικό και όχι με Ελληνικό στίχο.

Γ. Σπανός: Είναι λίγο υποχρεωτικό να τα κάνουμε όλα Αγγλικά. Όταν περπατάς στους δρόμους δεν υπάρχει ούτε μια αφίσα, ή επιγραφή καταστήματος στα Ελληνικά. Πόσα ξένα περιοδικά κυκλοφορούν;; Πάρα πολλά. Τα Ελληνικά λιγοστεύουν, εν σχέσει με τα Αγγλικά. Ας μην υποκρινόμαστε, έτσι είναι η εποχή. Γίνεται μια διεθνοποίηση των πάντων. Πρέπει πρώτα να μάθουμε τα Ελληνικά για μας να τα λέμε σωστά και ας μάθουμε και Αμερικάνικα. Λίγοι είναι οι Έλληνες που ξέρουν σωστά την Ελληνική γλώσσα. Το λεξιλόγιο μας φτωχαίνει, οπότε το φταίξιμο είναι δικό μας.

Ν. Βάνης: Τον τελευταίο καιρό κύριε Σπανέ βλέπουμε μια αύξηση των πολιτιστικών κέντρων, αυτό είναι θεμιτό;;

Γ. Σπανός: Ειδικά στην Θεσ/νίκη έχουν γίνει πολλά νέα νυχτερινά κέντρα, μουσικές σκηνές, μουσικά καφενεία. Υπάρχουν διάφορες ονομασίες, εγώ τα γυρίζω όλα. Υπάρχει μια τέτοια προσπάθεια, η οποία πιο πολύ φαίνεται στην Βόρεια Ελλάδα και αυτό είναι πολύ παρήγορο.

Ν. Βάνης: Από την Θεσ/νίκη ξεκίνησαν πολλοί μεγάλοι καλλιτέχνες, όπως: Σ. Καζαντζίδης. Σ. Διονυσίου, Μαρινέλλα, και έπειτα όλοι οι νεότεροι, σιγά ? σιγά άνοιξαν τα φτερά τους για την Αθήνα.

Γ. Σπανός: Συνεχίζει και τώρα η Θεσ/νίκη να διοχετεύει καλλιτέχνες. Αποκτούν γνώση και πείρα στην Θεσ/νίκη και μετά κατεβαίνουν στην Αθήνα. Θα έπρεπε η Θεσ/νίκη να είναι αυτόνομη, αλλά δυστυχώς όλα τα στούντιο είναι στην Αθήνα. Πάντως από την Θεσ/νίκη κατεβαίνουν ταλέντα.

Ν. Βάνης: Κύριε Σπανέ θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που ήσασταν στην εκπομπή μου Ελληνικό Φαινόμενο. Πιστεύω τώρα που θα έλθετε στην Θεσ/νίκη να σας έχουμε από κοντά.

Γ. Σπανός: Και εγώ σας ευχαριστώ, σίγουρα θα τα πούμε από κοντά, για να έχουμε την άνεση. Να είστε καλά.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Η Εύβοια διεκδικεί το Μαρτυρικό Χωριό της.

Ογδόντα χρόνια μετα την αποφράδα ημέρα του Κακολυριάνικου ολοκαυτώματος στις 24 Μαΐου 1944, το χωριό Ταξιάρχες (ή Κακολύρι) της περιοχής Κύμης της Ευβοίας ζητά ακόμη δικαίωση. Εκείνη την ημέρα η Εύβοια έζησε την τραγικότερη στιγμή της σύγχρονης ιστορίας της....

Όταν οι καλλιτέχνες πήγαν στην ΗΠΑ

ΚΟΥΙΖ Κατάλαβαν ότι η πόρτο τραπέζι πρέπει να το βάλουν το μπουκάλι δολάρια 3,500 την τετράδα το δεύτερο 2,000 δολάρια τρίτη 1,000 και πάει λεγόντας ΟΜΟΣ αρκετοί τραγουδιστέ δεν μπορέσαν να γεμίσουν τα μαγαζιά και 'βαλαν ΜΟΝΟ 300 άτομα κρίμα...

Μεγάλες Κυρίες τραγουδούν… στο Μουσικό Βαγόνι Orient Express.

Κάθε Πέμπτη στο Μουσικό Βαγόνι Orient Express, η τραγουδίστρια και ηθοποιός Άρτεμις Ματαφιά παρουσιάζει μια μουσικοθεατρική παράσταση-φόρο τιμής σε εξέχουσες γυναικείες προσωπικότητες του διεθνούς και ελληνικού πενταγράμμου. Mercedes Sosa, Edith Piaf, Milva, Nana Mouskouri, Ρόζα Εσκενάζυ, Maria Callas, Luz Casal,...

ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ

Γράφει ο Λεωνιδας Χρυσανθοπουλος Στις 17 Ιουλιου 2024, η Επιτροπη των Μονιμων Αντιπροσωπων του Συμβουλιου της ΕΕ (COREPER) συμφωνησε  καταρχην,στις προτασεις της Ε.Επιτροπης για το σχεδιο προυπολογισμου της Ευρωπαικης Ενωσης για το 2025.Οι προτασεις αυτές περιεχουν και χρηματοδοτησεις για τα υποψηφια προς...