Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔελτία τύπουΓιάννης Αμανατίδης «Η...

Γιάννης Αμανατίδης «Η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων περιορίζει τον ταξικό χαρακτήρα του Νέου Λυκείου»

amanatidis2Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Γιάννης Αμανατίδης.

«Ο Ν. 4186 ο οποίος θεωρητικά στηρίχθηκε στο πόρισμα Μπαμπινιώτη για τη δημιουργία του Νέου Λυκείου, στην πράξη δεν οδήγησε ούτε στην αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων, ούτε στην ενίσχυση του παιδευτικού χαρακτήρα του Λυκείου και την αποσύνδεσή του από την εξεταστική διαδικασία, προτάσεις που περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο πόρισμα.

Αντίθετα, οδήγησε στην αλλαγή και μόνο του εξεταστικού συστήματος με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων -που δεν έτυχε καν πιλοτικής εφαρμογής -, ως να ήταν αυτή η πλέον ενδεδειγμένη κίνηση για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο», τόνισε κατά την ομιλία του το μεσημέρι της Δευτέρας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ο βουλευτής Γιάννης Αμανατίδης.

Συνεχίζοντας, ο κ. Αμανατίδης υποστήριξε ότι η ταύτιση της διδακτέας με την εξεταστέα ύλη, δεν αποτελεί παράγοντα αναβάθμισης ενός σχολείου στο οποίο λείπουν όχι μόνο οι υποστηρικτικές δομές αλλά κυρίως οι εκπαιδευτικοί που θα την διδάξουν, αντίθετα, με τον τρόπο αυτό οδηγούνται οι μαθητές στα φροντιστήρια και όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, δημιουργούν τη στρατιά των ανέργων και των υποαπασχολούμενων με σχέσεις «ελαστικής εργασίας».

«Με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων κάνουμε ένα θετικό βήμα προς τον περιορισμό του ταξικού χαρακτήρα που προσδίδει στο Νέο Λύκειο ο Ν. 4186», υπογράμμισε καταλήγοντας ο κ. Αμανατίδης.

Ολόκληρη η τοποθέτηση

Γιάννης Αμανατίδης : Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης απέναντι στην κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων αποτελούν προσπάθεια ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
H εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων δεν έτυχε καν πιλοτικής εφαρμογής και ο νόμος 4186 για τον τύπο του νέου λυκείου χρησιμοποίησε μόνον ορισμένα σημεία από το πόρισμα Μπαμπινιώτη, αν και το ίδιο αυτό κείμενο πρότεινε πρώτον ο νέος τύπος να εφαρμοσθεί πιλοτικά, δεύτερον, να αλλάξουν τα αναλυτικά προγράμματα, και τρίτον, να ενισχυθεί ο παιδευτικός χαρακτήρας του λυκείου.

Αντί τούτου, όμως, η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος και η Τράπεζα Θεμάτων τι έκαναν;
• Αύξησαν ή μείωσαν τη μαθητική διαρροή;
• Υποβάθμισαν ή αναβάθμισαν τον μορφωτικό ρόλο του λυκείου;
• Έκαναν το λύκειο να είναι μια προγύμναση για το πανεπιστήμιο ή όχι;
• Μεγάλωσαν την προσφυγή των μαθητών στα φροντιστήρια ή όχι;
• Η Τράπεζα Θεμάτων, εν τέλει, ήταν αυτή η αναγκαία κίνηση, με την οποία θα αναβαθμιζόταν η εκπαίδευση;

Η αντίδραση, η οποία υφίσταται αυτήν τη στιγμή απέναντι στην κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ως εξεταστικού και όχι συμβουλευτικού θεσμού, αποτελεί προσπάθεια ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών και των μαθητών, ότι καταβάλλουν ήσσονα προσπάθεια, και θεωρώρεί ότι η ταύτιση σε ένα σχολείο -το οποίο έχει χιλιάδες κενά σε ώρες σε εκπαιδευτικούς, έλλειψη σε ενισχυτικές δομές, έλλειψη βιβλιοθηκών, έλλειψη υποστηρικτικών θεσμών- της διδακτέας με την εξεταστέα ύλη, είναι αυτόματα παράγοντας αύξησης της ποιότητας του σχολείου.

Εδώ θα πρέπει να δει κανείς ακριβώς τι ενέργειες οφείλουν να γίνουν, έτσι ώστε με την αλλαγή των προγραμμάτων και τη στήριξη των εκπαιδευτικών δράσεων στο σχολείο, να αναβαθμιστεί η ποιότητά του.
Η συστηματική ώθηση μαθητών εκτός λυκείου δεν τους οδηγεί στην επαγγελματική εκπαίδευση αλλά στην κατάρτιση. Διότι και στην επαγγελματική εκπαίδευση η προηγούμενη κυβέρνηση κατήργησε πολλές σημαντικές ειδικότητες.
Έτσι παράγονταν απλώς «απασχολήσιμοι» και «καταρτήσιμοι» πολίτες, ευάλωτη λεία είτε στην ανεργία, όπως τη βιώνουμε στη χώρα μας είτε σε έναν τύπο εργαζόμενου, ο οποίος υποαμοίβεται, υποαπασχολείται και οδηγείται στην «ελαστική εργασία».

Οι μηχανισμοί αυτοί απομυζούν την ικμάδα του εκπαιδευτικού ρόλου του λυκείου, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των μαθητών και σπρώχνουν τους μαθητές στα φροντιστήρια. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα χρήματα που δαπανώνται από τις ελληνικές οικογένειες για την, πάσης φύσεως, εκπαίδευση, είχε αναφερθεί το 2008, ότι ήταν 5,5 δισ. €.
Η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος με το παρόν νομοσχέδιο είναι ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση άμβλυνσης του έντονου ταξικού χαρακτήρα του λυκείου και απαλλάσσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς από τη θηλιά ενός «εξετασιοκεντρικού» λυκείου.

Το νομοσχέδιο βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση καθώς οι δηλώσεις των Υπουργών -όπως και οι απόψεις που ακούστηκαν εδώ- συναινούν στο ότι η καταπολέμηση της βίας πρέπει να ξεκινά από το σχολείο.
Πέραν της νομοθεσίας και των όποιων θετικών πρωτοβουλιών λαμβάνει το Υπουργείο Αθλητισμού το φίλαθλο συναίσθημα οφείλει να διαμορφώνεται με προσπάθειες, που αφορούν την εκπαίδευση και η εφαρμογή τους έχει να κάνει με την παιδική και εφηβική ηλικία, έτσι ώστε οι νέοι να συνηθίζουν σε έναν συλλογικό και δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας της αθλητικής δράσης.

Οι πρώτες παρεμβάσεις, που έχει κάνει το Υπουργείο Παιδείας, θεωρώ, ότι κινούνται σε θετική κατεύθυνση και, μάλιστα, ειδικά σε αυτά τα δύο ζητήματα. Ωστόσο, θα ήθελα να προτείνω -κι ας απαντήσει ο κ. Υπουργός- εάν, αύριο, στην ακρόαση φορέων εισέλθουν και διατάξεις, που αφορούν και άλλα ζητήματα εκπαίδευσης, να προσκληθεί η ΔΟΕ.

Η συνεχής διενέργεια εξετάσεων δεν είναι αυτή που θα αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα. Δικαιολογεί την ήσσονα προσπάθεια των κυβερνήσεων, όλο αυτό το διάστημα, έτσι ώστε να φτάσουν στο 1,8%, τον προϋπολογισμό για την Παιδεία και διατάξεις, οι οποίες είχαν αφανίσει την παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία, μέσα από την «αξιολόγηση-καρμανιόλα», που μόνο σκοπό της είχε τη δημιουργία δεξαμενής απολύσεων και κλίματος φόβου και χειραγώγησης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια.

Η Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία αφιερώνεται στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια και τα οποία συνέβησαν σύμφωνα με τις ευαγγελικές αναφορές λίγο πριν τη Σταύρωση: Ο Μυστικός Δείπνος, το ιερό δείπνο του Ιησού...

Μεγάλη Τετάρτη σήμερα, ημέρα αφιερωμένη στην μετάνοια, την προδοσία ενώ σηματοδοτεί και την αρχή του τέλους για τον Ιησού με τον Μυστικό Δείπνο.

Ο πρωί τελείται o Εσπερινός της Μεγάλης Πέμπτης και Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Είναι η τελευταία Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία του έτους. Το απόγευμα γίνεται η Ακολουθία του Ευχελαίου και η τελετή του Νιπτήρος, που είναι και ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης...

2023 Εκθέσεις Χώρας για Πρακτικές Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Ελλάδα.

Τομέας 2. Σεβασμός στις Πολιτικές Ελευθερίες ΕΝΑ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Το σύνταγμα και ο νόμος προέβλεπαν την ελευθερία της έκφρασης, συμπεριλαμβανομένων των μελών του Τύπου και άλλων μέσων ενημέρωσης, και η κυβέρνηση γενικά...