Απάντηση του Πολιτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα, Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μαγκριώτη στις αναφορές του κ. Καραμανλή για τα Δημόσια Έργα στην Κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη.
«Η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλονίκη είχαν και έχουν ανάγκη από σημαντικές δημόσιες υποδομές για την ανάπτυξή τους. Ένα σημαντικό μέρος αυτών των υποδομών, όπως ο Οριζόντιος Άξονας της Εγνατίας, είχε ολοκληρωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Ενώ άλλα μεγάλα έργα, όπως η επέκταση του διαδρόμου 10/28 στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία», η βασική Γραμμή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, η Υποθαλάσσια, όπως και τμήματα του ενδοπεριφερειακού οδικού δικτύου, είτε είχε ξεκινήσει η κατασκευή τους, είτε είχαν δημοπρατηθεί, είτε ήταν στη φάση της μελετητικής ολοκλήρωσης.
Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του είπε πως μέσα σε 5 χρόνια έκανε έργα που δεν έγιναν τα προηγούμενα 20 χρόνια. Πράγματι, στα 3,5 χρόνια του κ. Μητσοτάκη και στα 8 των πρώτων Κυβερνήσεων της Ν.Δ μετά την Μεταπολίτευση, περιορισμένες υποδομές είχαν κατασκευαστεί.
Αν με αυτά τα χρόνια συγκρίνει την 5ετία του ο κ. Καραμανλής, τότε πράγματι υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Εάν όμως τη συγκρίνει με την τελευταία 5ετία του ΠΑΣΟΚ, τότε δεν έχει κανένα μέτρο σύγκρισης.
α)Κανένα έργο δεν ολοκλήρωσε από αυτά που δημοπράτησε η Ν.Δ.
β)Ολοκλήρωσε περιορισμένα τμήματα οδικών αξόνων με καθυστέρηση, που ήταν σε εξέλιξη από τα προηγούμενα χρόνια.
γ) Σπατάλησαν το 45% του συμβατικού χρόνου κατασκευής των 9,6 χιλ του ΜΕΤΡΟ στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης και έχει κατασκευαστεί μόνο το 8% του έργου.
Έχουν χαθεί πάνω από 100 εκ € από το Γ΄ ΚΠΣ και λείπουν πάνω από 600 εκ € για την ολοκλήρωση κατασκευής του. Τα 9,6 χιλ όχι μόνο δεν θα τελειώσουν το 2012, εάν βρεθούν τα χρήματα, αλλά με τους σημερινούς ρυθμούς που κατασκευάζεται θα ξεπεράσει το 2015.
δ) Όσο αφορά την προχθεσινή ανακοίνωση δημοπράτησης της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά, τονίζω και πάλι πως το έργο δεν έχει μελετητική ωριμότητα, γι’ αυτό και η δημοπράτησή του έγινε σε 2 φάσεις, ενώ την ίδια περίοδο ο κ. Σουφλιάς ανακοινώνει έργα με Συμβάσεις Παραχώρησης τετραπλάσιου κόστους στην Αθήνα και στην Κρήτη, χωρίς μελετητική ωριμότητα επίσης, ότι θα τα δημοπρατήσει σε μία φάση.
Τα συμπεράσματα αυτονόητα. Ανακοινώσεις χωρίς αντίκρισμα αλήθειας για τις κομματικές- πολιτικής ανάγκες της Ν.Δ.
ε) Για τις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ στη Δυτική Θεσσαλονίκη ευτυχώς προφύλαξαν τον Πρωθυπουργό και δεν τον έβαλαν να πει αυτά που είπε τις προηγούμενες ημέρες ο κ. Σουφλιάς από τη Θεσσαλονίκη!
στ) Σπαταλήθηκε το 61% του χρόνου για την επέκταση του Διαδρόμου 10/28 στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και έχει κατασκευαστεί μόνο το 20% του έργου. Και εδώ χάθηκαν περίπου 100 εκ € από το Γ΄ ΚΠΣ.
ζ) Το μεγάλο έργο αναβάθμισης του Αεροδρομίου «Μακεδονία» ήταν η κατασκευή του Νέου Αεροσταθμού. Το 2003 είχε ολοκληρωθεί η προκαταρτική του μελέτη και είχε διασφαλιστεί ένα πρώτο απόθεμα πόρων από το σπατόσημο του Αεροδρομίου για την χρηματοδότησή του. Στα εγκαίνια της ΔΕΘ το 2004, ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε πως το έργο αυτό δεν το χρειάζεται το Αεροδρόμιο και ανέστειλε τη δημοπράτησή του, δεσμευόμενος πως θα το εντάξει στο Δ΄ ΚΠΣ.
Φυσικά ούτε το εντάξανε, ούτε που το θυμούνται.
η) Για την Ζώνη Καινοτομίας, 5 χρόνια μηδενικό έργο. Χάθηκαν 35 εκ € από το Γ΄ ΚΠΣ.
θ) Για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης, το κακοποίησαν προσπαθώντας ένα χρόνο να το πουλήσουν σε ξένα κρατικά μονοπώλια και το έστειλαν 5 χρόνια πίσω.
ι) Για την Υποθαλάσσια, κρίμα ούτε κουβέντα πια. Αυτά είναι τα πεπραγμένα στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία της Ν.Δ, όλα τα άλλα είναι ΘΑ και ως τέτοια μεγέθη πραγματικά δεν είναι συγκρίσιμα με τίποτα.
Για την έκρηξη της ανεργίας και ιδιαίτερα των νέων, για το κλείσιμο των εργοστασίων, των βιοτεχνιών και των καταστημάτων και την δραματική μείωση των εισοδημάτων των αγροτών, ούτε λέξη παρηγοριάς δεν βρήκε να πει ο κ. Καραμανλής.
Οι Μακεδόνες και οι Θρακιώτες είναι περισσότεροι αγανακτισμένοι Έλληνες με την πολιτική του, γιατί πίστεψαν στις προεκλογικές του υποσχέσεις.
Στις εκλογές θα πάρει την απάντηση τους».