Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
ΑρχικήΚαταγγελίεςΒαρύτατες κατηγορίες εξαπολύει...

Βαρύτατες κατηγορίες εξαπολύει η Όπερα Θεσσαλονίκης κατά του καλλιτεχνικού διευθυντή

Βαρύτατες κατηγορίες κατά του έως σήμερα καλλιτεχνικού διευθυντή της Όπερας Θεσσαλονίκης, Γιάννη Γιαννίση, εξαπέλυσαν την Τετάρτη, σε συνέντευξη Τύπου, τα μέλη της Εφορείας του συγκεκριμένου φορέα.

Όπως υποστήριξαν, δια στόματος της προέδρου, Πηνελόπης Σερδάρη, «ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενεργούσε αυτόβουλα, χωρίς την έγκριση της Διοίκησης, πραγματοποιούσε μεγάλες δαπάνες για αλλαγή εξοπλισμού, μετακινήσεις και γεύματα, για παροχή προσωπικών νομικών συμβουλών από νομικό γραφείο των Αθηνών και για συνεργασία με διαφημιστική εταιρεία των Αθηνών, ενώ υπέγραφε συμβάσεις με εξαιρετικά υψηλές αμοιβές σε σύγκριση με παλαιότερες παραγωγές, συμπεριλαμβανομένης και του ιδίου, σε πρωταγωνιστικό ρόλο, με αμοιβή τριπλάσια της κανονικής». 

 «Ο καλλιτεχνικός διευθυντής αγνοώντας συστηματικά τις επανειλημμένες συστάσεις και επισημάνσεις της Διοίκησης σχετικά με την προσεκτική οικονομική διαχείριση και καταστρατηγώντας τις αποφάσεις της, πραγματοποίησε αυθαίρετα και παράνομα, σε διάστημα τεσσάρων μηνών, τρεις παραγωγές συνολικού ύψους 1.750.000 ευρώ» τονίζουν τα μέλη της Εφορείας, σε σχετική ανακοίνωσή τους και προσθέτουν:

«Ενώ όταν ο κ. Γιαννίσης ανέλαβε καθήκοντα καλλιτεχνικού διευθυντή, η Όπερα Θεσσαλονίκης παρουσίαζε οικονομικό πλεόνασμα ύψους 476.527 ευρώ, σήμερα οφείλει 1.200.000 ευρώ περίπου».

 Όπως επισημάνθηκε, εξάλλου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής έχει να εμφανιστεί στα γραφεία της όπερας από τις 23 Ιανουαρίου, παρόλο που συνεχίζει να πληρώνεται κανονικά (με αμοιβή 6.198 ευρώ μηνιαίως) για τα καθήκοντά του.

Τα μέλη της Εφορείας ανέφεραν ακόμη ότι ενημέρωσαν τον υπουργό και τη γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για την παραπάνω κατάσταση, με συνεχείς επιστολές, από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Απρίλιο του 2010, χωρίς να λάβουν απαντήσεις.

Επίσης, επισήμαναν ότι τα παραπάνω γεγονότα είναι καταγραμμένα στα πρακτικά της Εφορείας, ενώ τα περισσότερα από αυτά αναφέρονται και σε σχετική έκθεση των ορκωτών λογιστών.

Σχετικά με την ανακοίνωση του υπουργείου για τη συγχώνευση της Όπερας με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, η κ. Σερδάρη τόνισε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, και πρόσθεσε:

 «Δεν είναι δυνατόν μια πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη να μην έχει τη δική της Λυρική Σκηνή, όταν όλες οι μεγάλες, αλλά και μικρότερες πόλεις της Ευρώπης και των Βαλκανίων διαθέτουν λυρικά θέατρα με ιστορία ετών».

Απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή «Δέχομαι πόλεμο. Τα μέλη της Εφορείας προσπαθούν να με σπιλώσουν, για τους δικούς τους λόγους ο καθένας», απαντά ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Όπερας Θεσσαλονίκης, Γιάννης Γιαννίσης, για τα όσα του καταλόγισαν τα μέλη της Εφορείας του φορέα.

Ο κ. Γιαννίσης ισχυρίζεται με τη σειρά του ότι αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του βρήκε έλλειμμα 500.000 ευρώ και καλλιτεχνικό έργο μίας παραγωγής το χρόνο και κατάφερε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου να φέρει πλεόνασμα 400.000 ευρώ και τέσσερις πολύ επιτυχημένες παραγωγές.

Σχετικά με τους ισχυρισμούς της Εφορείας ότι τα στοιχεία περί κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος αποτυπώνονται και σε εκθέσεις των ορκωτών λογιστών, ο ίδιος υπογραμμίζει: «Αυτές τις εκθέσεις εγώ δεν τις είδα ποτέ μου. Τις ζήτησα επανειλημμένα, αλλά δεν μου τις έδωσαν».

Επίσης, επισημαίνει ότι ο ρόλος των μελών της Εφορείας είναι εποπτικού χαρακτήρα και δεν νομιμοποιείται να αποφασίζει για τις παραγωγές που θα ανεβάζει η Όπερα. «Από τότε που ανέλαβε η πρόεδρος της Εφορείας, ήθελε να έχει εκείνη τον έλεγχο των παραγωγών, καθότι και το επάγγελμά της είναι μεσάζων καλλιτεχνών», προσθέτει.

Αναφορικά με το υψηλό κόστος των παραγωγών διευκρινίζει ότι στην Όπερα οι παραγωγές ήταν ακριβές, καθότι δεν έχει μόνιμα συνεργαζόμενο προσωπικό και χρειάστηκε να πληρώσει όλους τους συνεργάτες από την αρχή.

Τέλος, παραδέχεται ότι από τον περασμένο Ιανουάριο δεν πηγαίνει στα γραφεία της Όπερας, «καθώς η ατμόσφαιρα ήταν τεταμένη και αναγκαζόμουν να δουλεύω εκ του μακρόθεν. Βρίσκομαι, όμως, πάντα στις επάλξεις»/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Η Εφημερίδες 2026 και Τεχνητή Νοημοσύνη Η Ευκαιρίες και κίνδυνοι και Η επόμενη μέρα για τον Τύπο.

Για τρίτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) διοργανώνει το Ετήσιο Συνέδριό της με τίτλο “Τεχνητή Νοημοσύνη – Ευκαιρίες και κίνδυνοι – Η επόμενη μέρα για τον Τύπο”, το οποίο θα λάβει χώρα στο πρώην Δημόσιο...

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι θα έχει συγκεκριμένα συναντήσεις με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη Αύριο-Τη θα ζήτηση Από πυραύλους Πάτριοτ, Mirage 2000-5Mk2..

Θα ζητηθεί και ένα ακόμα «πακέτο» πυροβόλων, Πυρομαχικών. Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι θα έχει συγκεκριμένα συναντήσεις με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνα Τασούλα και τον πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη. Η Ουκρανία έχει «ξεμείνει» ή κοντεύει να...

Με άρθρο-παρέμβαση, 10 μέλη του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων.

θέτουν ερωτήματα για το… ταμείο της ΠΟΑΣΥ. Τι συμβαίνει με το Ταμείο της ΠΟΑΣΥ; Πριν λίγες μέρες, στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας που πραγματοποιήθηκε στη Χάλκη, ο Πρόεδρος της Π.Ο.ΑΣ.Υ. εισήγαγε εκτάκτως αίτημα των γονιών του πεσόντος εν ώρα καθήκοντος...

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΗΓΕΜΟΝΙΚΗΣ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Του Παναγιώτη Αποστόλου Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου egerssi.gr Βλέποντας την “καταιγίδα” να έρχεται, η ταπεινότητά μου συμβούλευσε σε πρόσφατο άρθρο μου με τίτλο: “Κυριάκο Μητσοτάκη φύγε αξιορεπώς” τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να φύγει με αξιοπρέπεια, όσο ήταν ακόμη καιρός. Όμως ο Πρωθυπουργός δεν με άκουσε! Έτσι...