Μία αδιανόητη κατάσταση που βασανίζει 877 άξιους συμπολίτες μας με τις οικογένειές τους.
Η επιστολή αυτή διαφωτιστική, ενδιαφέρουσα και απρόσμενη, έχει ήδη μεταφραστεί στα αγγλικά και έχει αποσταλεί προς διάφορους φορείς της Ε.Ε.
Ορισμένα δεδομένα για να κατανοήθει το θέμα:
Το ΑΣΕΠ διενεργεί διαγωνισμούς τεσσάρων ειδών:
1. Με κωδικό “Π” χαρακτηρίζονται οι διαγωνισμοί των εκπαιδευτικών, είναι γραπτοί διαγωνισμοί με αντικείμενο την παιδαγωγική και το γνωστικό αντικείμενο του κάθε κλάδου (π.χ. Φυσική, Μαθηματικά, Αρχαία κλπ).
Οι διαγωνισμοί αυτοί γίνονται κάθε δύο χρόνια και καταρτίζονται πίνακες διοριστέων.
Δηλαδή τα κενά που προκύπτουν στα σχολεία πρέπει να καλύπτονται από επιτυχόντες με βάση τη σειρά κατάταξής τους.
2. Με κωδικό “Ε “χαρακτηρίζονται οι διαγωνισμοί ειδικού επιστημονικού προσωπικού.
Αυτοί είναι ως επί το πλείστον διαγωνισμοί που καταθέτει ο ενδιαφερόμενος πιστοποιητικά σπουδών και με βάση τα προσόντα των διαγωνιζομένων καταρτίζονται πίνακες επιτυχόντων. Δηλαδή συνήθως δεν είναι γραπτοί διαγωνισμοί αλλά όπως τους χαρακτηρίζει το ΑΣΕΠ, διαγωνισμοί προτεραιότητας.
Αυτοί έχουν πολλές φορές κατηγορηθεί ως “φωτογραφικοί” και συνήθως οι θέσεις είναι ελαχιστες δηλαδή 3 άτομα, 5 άτομα κλπ.
3. Με κωδικό “Κ” χαρακτηρίζονται οι διαγωνισμοί προτεραιτότητας.
Αυτοί μπορεί να αφορούν από λίγες έως πολλές θέσεις και οι πίνακες επιτυχόντων καταρτίζονται με βάση τα μόρια που προκύπτουν από τους τίτλους σπουδών, κοινωνικά κριτήρια, προϋπηρεσία κλπ. Δεν είναι γραπτοί. Καταθέτεις τα χαρτιά σου και περιμένεις τα αποτελέσματα.
4. Τέλος με κωδικό “Γ” χαρακτηρίζονται οι γραπτοί διαγωνισμοί.
Σε αυτούς απαιτούνται κάποια προσόντα: πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, καλή γνώση ξένης γλώσσας και υπολογιστών, ΑΛΛΑ κυρίως μετράει η επίδοση σε μία σειρά από γραπτές εξετάσεις: Οικονομία, Δημόσιο Δίκαιο, Ιδιωτικό Δίκαιο, Λογιστική, Μαθηματικές γνώσεις, Λεκτικές δεξιότητες.
Οι γραπτοί διαγωνισμοί που διενεργήθηκαν από το 2002 και μέχρι σήμερα ήταν οι κάτωθι:
1Γ/2008 877 θέσεις στο Υπ.Οικονομικών και Μακεδονίας-Θράκης
1Γ/2007 127 θέσεις στην Τράπεζα της Ελλάδος
2Γ/2007 89 θέσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
1Γ/2004 3455 θέσεις σε διάφορες θέσεις Δημόσιου Τομέα και ΝΠΔΔ (ελάχιστες θέσεις, λιγότερες από 50 στο Υπουργείο Οικονομικών)
1Γ/2003 148 θέσεις Υπ.Πολιτισμού
3Γ/2002 46 θέσεις στο Υπ.Εξωτερικών
2Γ/2002 709 θέσεις στο Υπ.Οικονομικών
1Γ/2002 900 θέσεις στην ΑΤΕ
Να σημειωθεί τέλος ότι το Υπ. Οικονομικών προσλαμβάνει παραδοσιακά ΜΟΝΟ ΜΕ ΓΡΑΠΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ (δηλαδή οι εφορίες και οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί όλης της χώρας, καθώς και οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους).
Τώρα ας πάρουμε μία χαρακτηριστική ιστορία.
Προσπαθήστε κατά την αφήγηση των γεγονότων να μπείτε στη θέση του. Μην μείνετε στη δική σας θέση, μπείτε στη δική του.
Τελειώνει μία Οικονομική Σχολή το 1994. Ξεκινάει και δουλεύει σαν βοηθός σε λογιστικό γραφείο. Αποφασίζει να δώσει το 2002 για τις 709 θέσεις στο Υπ.Οικονομικών.
Δεν επιτυγχάνει γιατί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.
Το 2006 παντρεύεται. Συγχρόνως αποφασίζει να προετοιμαστεί για τον επόμενο διαγωνισμό του Υπουργείου. Αρχίζει διάβασμα Μικροοικονομικής, Μακροοικονομικής, Λογιστικής, Δημόσιου Δικαίου, Ιδιωτικού Δικαίου, Δημοσιονομικού Δικαίου.
Θα μπορούσε να πάει και φροντιστήριο όπως πηγαίνουν πολλοί συναγωνιζόμενοί του αλλά τα χρήματα είναι πολλά. Για κάθε μάθημα απαιτούνται 800 ευρώ. Αγοράζει τα κατάλληλα βιβλία και με μία μικρή επένδυση 300 ευρώ αρχίζει τον αγώνα του.
Ξεκλέβει χρόνο από την προσωπική του ζωή για να διαβάζει.
Το Σεπτέμβριο του 2008 βγαίνει η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για το Υπ. Οικονομικών. http://www.asep.gr/portal-files/dynamic/c261028/fek.file/461_11_9_08_el_GR.pdf
Πρέπει να προλάβει να ανανεώσει το ECDL, το πιστοποιητικό γνωσης Η/Υ, γιατί έχει διάρκεια έως 3 χρόνια. Παρ΄όλο που γνωρίζει άριστα τη χρήση Η/Υ πληρώνει τα εξέταστρα των 200 περίπου ευρώ για να πάρει την ανανέωση.
Καταθέτει τα δικαιολογητικά μαζί με παράβολο από την εφορία και επίσημες μεταφράσεις και επικυρώσεις από δικηγόρο των πρωτοτύπων, τέλος πάντων περίπου 50 ευρώ ακόμη για να συμμετέχει στο διαγωνισμό.
Το διάβασμα συνεχίζεται.
Στις αρχές του 2009 ανακοινώνεται ότι οι εξετάσεις θα γίνουν το Σαββατοκύριακο περί τις 4 Απριλίου 2009. 3 μαθήματα τη μία μέρα και 4 την άλλη.
Έως και 7 ώρες συνεχόμενες γραπτών. Πηγαίνει στην Κηφισιά στο εξεταστικό κέντρο.
Είναι 37 ετών. Στην αίθουσα όλοι συνομήλικοι, αλλά και μεγαλύτεροι. Έως και 48 ετών διαγωνιζόμενο συναντά. Τα θέματα απαιτητικά. http://www.asep.gr/asep/site/home/Tabs/Diagonismi/graptoi/ASEP/1G2008.csp?tabId=&lcmenuId=
Περιμένει τα αποτελέσματα. Βγαίνουν τα προσωρινά τέλη Ιουλίου 2009. Είναι μέσα!
Αλλά θα γίνουν ενστάσεις, μπορεί να υπάρξει ανακατάταξη στους πίνακες επιτυχόντων. Βγαίνουν τα οριστικά αρχές Νοεμβρίου 2009. Παραμένει στους επιτυχόντες.
Τώρα τι κάνει; Ρωτάει και μαθαίνει ότι η διαδικασία διορισμού έχει ως εξής.
Σε καλούν από την τοπική εφορία να παραλάβεις μία επιστολή, στην οποία αναφέρονται τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσεις για το διορισμό και η διορία που έχεις για να τα προσκομίσεις.
Επίσης διαβάζει στο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα Ν.3528/07 ότι εντός 4 μηνών θα διοριστεί.
Επιτέλους οι προσπάθειες ευοδώθηκαν. Και η οικονομική κρίση; Μήπως παγώσουν όντως όλοι οι διορισμοί. Θα δούμε, σκέφτεται.
Στις 14 Ιανουαρίου 2010 χτυπάει το τηλέφωνο σπίτι του. Το απαντάει η γυναίκα του που είναι έγκυος σε δίδυμα. “Να περάσει από την εφορία ο σύζυγός σας να πάρει την επιστολή διορισμού”.
“Είδες” του λέει η σύζυγος “που φοβήθηκες ότι θα παγώσουν οι διορισμοί σας λόγω της δημοσιονομικής κρίσης; Τελικά θα σας πάρουν, αφού υπάρχουν τόσα οργανικά κενά στις εφορίες. Πάλι με μετατάξεις ημετέρων θα τα καλύψουν όπως κάνουν τόσα χρόνια; Έβαλαν μυαλό, είδαν ότι δεν γίνεται τίποτα με τα ρουσφέτια και τις μετατάξεις, σοβαρεύτηκαν.”
“Ναι τελικά έτσι φαίνεται” απαντάει κι αυτός. “Αν ήταν να μη μας πάρουν γιατί 14 Ιανουαρίου μας ζητάνε ακτινογραφία και γνωματεύσεις;”
Περνάει την επόμενη μέρα από την εφορία, παίρνοντας άδεια από τη δουλειά του. Διαβάζει στην επιστολή “Εντός 20 ημερών να καταθέσετε στο Υπ.Οικονομικών, Καραγιώργη Σερβίας …, γνωμάτευση παθολόγου, ακτινογραφία θώρακος, γνωμάτευση ψυχιατρου”.
Κλείνει ραντεβού με τους γιατρούς, κάνει την ακτινογραφία θώρακα, μαζεύει τις γνωματεύσεις. Τις καταθέτει στις 28 Ιανουαρίου 2010 στο Υπουργείο Οικονομικών.
Του δίνουν αριθμό πρωτοκόλλου. “Σε 2-3 μήνες θα βγει το ΦΕΚ διορισμού σας και θα σας φωνάξουμε να ορκιστείτε”.
Τώρα είναι πια σίγουρος. Ακόμη και με κάποια καθυστέρηση επιτέλους επιτυγχάνει, με πολύ κόπο, με την αξία του, σε μια καλά αμοιβόμενη θέση, με ανθρώπινο ωράριο εργασίας.
Έχει κουραστεί. Τόσα χρόνια μεγάλης εκμετάλλευσης στον ιδιωτικό τομέα, χωρίς ωράρια, πάνω σε ένα παπί να κρατάει βιβλία δεκάδων ΑΕ, υποαμειβόμενος από το λογιστικό γραφείο που δουλεύει. Αλλά τώρα πέτυχε. Από τους 19.000 συμμετέχοντες του διαγωνισμού είναι μέσα στους 877 που πέτυχαν τις άριστες βαθμολογίες.
Θέλει να είναι εντάξει με το αφεντικό του. Του δηλώνει ότι πέρασε στο διαγωνισμό. Το αφεντικό του δεν χαίρεται ιδιαίτερα. Γιατί να χαρεί; Χάνει έναν έμπειρο υπάλληλο.
“Δεν πιστεύω να με αφήσεις στα κρύα του λουτρού;” είναι το μόνο που του λέει.
“Όχι, μα γι’αυτό σε ενημερώνω από τώρα, γιατί σε 1-2 μήνες θα πρέπει να φύγω.” απαντάει ο επιτυχών.
“Καλά του λέει, θα ψάξω για αντικαταστάτη”.
Ούτε συγχαρητήρια, ούτε τίποτα. Δεν πειράζει. Ο αντικαταστάτης βρίσκεται μέσα σε 5 μέρες. Με τέτοια ανεργία σιγά το δύσκολο.
Δεν την ξέρει καλά τη δουλειά, αλλά θα τη μάθει στην πράξη. Ο επιτυχών τον κατατοπίζει, τον γνωρίζει με τον κόσμο που βλέπει στις ΑΕ.
Τέλη Φεβρουαρίου βγαίνει το νομοσχέδιο που παγώνει τις προσλήψεις. Ακόμη και των διοριστέων του 2008!
Πέφτει από τα σύννεφα. Έχει παραιτηθεί πριν 5 μέρες από το γραφείο. Είναι χωρίς δουλειά.
Πότε θα διοριστούμε; Σταδιακά από τον Ιούλιο του 2010 μέχρι και το Δεκέμβριο του 2012. Είναι προς το τέλος του πίνακα. Τα υπολογίζει. Διορισμός το καλοκαίρι του 2012. Σε δύο χρόνια. Πανικός.
Δεν τον θέλουν πίσω στη δουλειά, η θέση κατελήφθη. Μικρές αγγελίες. Ανεργία. Δύσκολο να βρει εργασία. Δεν έχει συστατική επιστολή από τον προηγούμενο εργοδότη.
Σε μία δουλειά που δεν του ζήτησαν συστατική, πήραν τηλέφωνο τον προηγούμενο εργοδότη, έμαθαν ότι είναι “διοριστέος” και δεν τον παίρνουν αν είναι να τους φύγει σε 2 χρόνια.
“Όχι ρε γαμώτο, τι έκανα και τα τραβάω αυτά;”
Στις 5 Απριλίου η γυναίκα του γεννάει δίδυμα. Η χαρά του είναι μεγάλη, αλλά το πρόσωπό του δεν το δείχνει.
Ρωτάω τα εξής:
1. Γιατί στις 14 Ιανουαρίου έστειλαν τις επιστολές και στις 28 δέχτηκαν την κατάθεση δικαιολογητικών;
Δεν ήξεραν ότι δεν θα προβούν σε προσλήψεις στα τέλη Φεβρουαρίου;
Απαντάω: Το ήξεραν.
Απλά δεν ασχολήθηκαν με μία απλή εγκύκλιο να σταματήσουν τις διαδικασίες και οι υπάλληλοι έκαναν τη δουλειά τους. Συνέχισαν το μηχανισμό της πρόσληψης χωρίς να συμβαίνει τίποτε.
2. Από το 2002 που έγινε ο τελευταίος διαγωνισμός στο Υπ.Οικονομικών οι συνταξιοδοτούμενοι υπαλληλοι εφοριών, Υπουργείου, τελωνείων, ΓΛΚ πως αντικαθίστανται; Με τις ούτε 50 θέσεις του 2004; Με stage;
Όχι με stage, γιατί όπου έληξε η θητεία τους έφυγαν. Με μετατάξεις ημετέρων από άλλες ΑΣΧΕΤΕΣ θέσεις (ΟΤΑ κλπ); Με τον τελευταίο τρόπο.
Πως θα καλύπτονται τα κενά που προκύπτουν από εδώ και πέρα;
Τι θα γίνει αν αλλάξει η οργάνωση του Υπουργείου και των εφοριών;
Ακυρώνεται ο διαγωνισμός και από το καλοκαίρι του 2012 πηγαίνει στο καλοκαίρι του ποτέ;
3. Γιατί στη βουλή κάθε εβδομάδα διορίζονται 1-2 υπάλληλοι από τις αρχές του έτους μέχρι και τώρα που γράφεται η επιστολή;
4. Τι πρέπει να κάνει ο παραπάνω επιτυχών και οι υπόλοιποι 876 (που οι περισσότεροι έχουν παραπλήσιες αλλά και πιο δραματικές ιστορίες με δάνεια, αγορές κατοικιών κλπ);
Γιατί πληρώνει με την καριέρα του και την ευημερία της οικογένειάς του ΤΗΝ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ του κράτους, και όχι την κρίση;
Γιατί πληρώνει με την καριέρα του την ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ που συνεχίζει να κυβερνά τη χώρα;
Την ασυνέπεια, την ανακολουθία;
Θα σας πω τι έχουν ήδη κάνει οι 877.
Αφού χτύπησαν τις πόρτες υπουργών και υφυπουργών και συνάντησαν την παγερή αδιαφορία όλων πλην του κου Σαχινίδη για το θέμα. Δεν θα το βάλουν κάτω.
Γιατί καταπατήθηκε βάναυσα όχι το δικαίωμα διορισμού αλλά η δυνατότητα επιβίωσής τους!
Γιατί το κράτος αυτή τη φορά έπαιξε με το ψωμί των παιδιών τους και με τη ζωή τους.
Πήγε την καριέρα τους 1-2 χρόνια πίσω. Είναι άξιοι άνθρωποι, κάποια στιγμή θα βρουν δουλειά ακόμη και μέσα στην κρίση.
Αλλά η περιπέτεια αυτή θα τους στοιχίσει πολλούς μισθούς και για μερικά χρόνια δεν θα έχουν τις απολαβές που είχαν στις τελευταίες τους εργασίες.
Αυτό δεν θα το ξεχάσουν και δεν θα το αφήσουν να περάσει ετσι.
Η επιστολή αυτή έχει ήδη μεταφραστεί στα αγγλικά και έχει αποσταλεί προς διάφορους φορείς της Ε.Ε.
– Έχει ήδη κατατεθεί αίτηση ακύρωσης για παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας και αρχίζουν να κατατίθενται ατομικές αγωγές αποζημίωσης.
– Σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε δίγλωσσα blogs που ενημερώνουν τους πολίτες της Ελλάδας και της Ευρώπης και τους επιτρόπους της ΕΕ καθημερινά με λεπτομέρειες, για την συγκεκριμένη περιπέτεια και για κάθε αδικία που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα.
Θα περιλαμβάνονται επεισόδια κρατικής διαφθοράς, υψηλών αμοιβών, διορισμών κλπ μεταφρασμένων άμεσα στα αγγλικά για να μάθουν οι εταίροι μας ποίοι μας κυβερνούν και γιατί η επιτοκιακή διαφορά των 408 μονάδων πρέπει να φτάσει στις 800.
Με λίγα λόγια 877 επίλεκτοι Έλληνες πολίτες απλά έχουν κηρύξει τον πόλεμο σε αυτούς που παίξανε με την επιβίωση των οικογενειών τους.
Eυχαριστώ για το χρόνο σας.
Αν ενδιαφέρεστε για το θέμα αρχικά επικοινωνήστε μαζί μου μέσω ηλ/κού ταχυδρομείου για να σας φέρω σε επαφή με την επιτροπή που μας εκπροσωπεί.
Από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα Άρθρο 11 Προγραμματισμός πλήρωσης θέσεων
1. Οι δημόσιες υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου προγραμματίζουν σε ετήσια βάση τις ανάγκες τους σε τακτικό προσωπικό, υποχρεωτικώς μετά από γνώμη της οικείας συνδικαλιστικής οργάνωσης.
2. Το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής, συντονίζει τον προγραμματισμό του ανθρώπινου δυναμικού, ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών.
Άρθρο 12
Τρόπος πλήρωσης θέσεων
1. Η πλήρωση των θέσεων διέπεται από τις αρχές της ίσης ευκαιρίας συμμετοχής, της αξιοκρατίας, της αντικειμενικότητας, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της διαφάνειας και της δημοσιότητας.
2. Η πλήρωση των θέσεων γίνεται με δημόσιο διαγωνισμό, γραπτό και, κατ’ εξαίρεση, προφορικό ή με σειρά προτεραιότητας, βάσει σαφώς καθορισμένων και αντικειμενικών κριτηρίων, σύμφωνα με τις αρχές του άρθρου 1 του παρόντος και όπως ορίζει ο νόμος.
3. Ειδικές διατάξεις που ρυθμίζουν κατ’ εξαίρεση διορισμό χωρίς την τήρηση των διατάξεων της παρ. 2 εξακολουθούν να ισχύουν.
Άρθρο 13
Αρμόδιο όργανο
1. Οι διαδικασίες πρόσληψης τελούν υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης διοικητικής αρχής ή διενεργούνται από αυτήν.
2. Κατά των πράξεων της ανεξάρτητης αυτής αρχής επιτρέπεται στον αρμόδιο υπουργό η άσκηση αίτησης ακυρώσεως ενώπιον του αρμοδίου διοικητικού δικαστηρίου.
Άρθρο 14
Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων
1. Κάθε διαδικασία πρόσληψης προϋποθέτει προηγούμενη προκήρυξη, η οποία δημοσιεύεται υποχρεωτικά σε ειδικό τεύχος της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
Για την εξασφάλιση της ευρύτερης δυνατής πληροφόρησης των υποψηφίων περίληψη της προκήρυξης δημοσιεύεται δια του τύπου και ανακοινώνεται με άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο για τις προσλήψεις, όπως εκάστοτε αυτός ισχύει.
2. Δεν επιτρέπεται η προκήρυξη χωρίς προηγούμενη έγκριση για την πλήρωση των θέσεων από το εκάστοτε αρμόδιο κυβερνητικό όργανο, εφόσον απαιτείται καθώς και βεβαίωση ύπαρξης των σχετικών πιστώσεων.
3. Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν κατ’ εξαίρεση πλήρωση κενής θέσης χωρίς την πρόβλεψη σχετικής προκήρυξης εξακολουθούν να ισχύουν.
Κεφάλαιο Γ’ Διορισμός
Άρθρο 15
Υποχρέωση διορισμού
1. Οι επιτυχόντες που περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων διορίζονται υποχρεωτικά μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών και το αργότερο μέσα σε τέσσερις (4) μήνες από την έκδοση των πινάκων διοριστέων.
Άρθρο 16
Αρμοδιότητα έκδοσης και τύπος πράξης διορισμού
1. Οι δημόσιοι υπάλληλοι διορίζονται με απόφαση του οικείου υπουργού, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τον νόμο.
2. Οι υπάλληλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου διορίζονται με απόφαση του ανώτατου μονομελούς οργάνου διοίκησής του και, αν δεν υπάρχει, του προέδρου του συλλογικού οργάνου διοίκησης του νομικού προσώπου.
Άρθρο 17
Δημοσίευση και κοινοποίηση πράξης διορισμού
1. Περίληψη της πράξης διορισμού δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στον διοριζόμενο το αργότερο εντός τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση.
2. Η κοινοποίηση στον διοριζόμενο γίνεται με έγγραφο της οικείας αρχής, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός του φύλλου της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως όπου δημοσιεύθηκε η περίληψη της πράξης διορισμού και το οποίο επιδίδεται επί αποδείξει στην κατοικία του είτε στον ίδιο είτε σε πρόσωπο που συνοικεί με αυτόν.
Με το έγγραφο αυτό τάσσεται και εύλογη προθεσμία τριάντα (30) το πολύ ημερών για ορκωμοσία του διοριζομένου και ανάληψη υπηρεσίας. Αν δεν καθορίζεται τέτοια προθεσμία, θεωρείται ότι έχει ταχθεί προθεσμία τριάντα (30) ημερών.
Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί έως έξι (6) μήνες, μόνο μια φορά, για εξαιρετικούς λόγους.
3. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία της παρ. 1, η πράξη διορισμού θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί την τριακοστή ημέρα από τη δημοσίευση και από την ημέρα αυτή αρχίζει η προθεσμία για ορκωμοσία του διοριζομένου και ανάληψη υπηρεσίας.
Ένας άξιος συμπολίτης από τους 877 επιτυχόντες 1Γ/2008 του ΑΣΕΠ