Αυτή η διαπίστωση ανήκει στην Dr, Ευστρατία Ζαφειρίου, η οποία από τη Νέα Τρίγλια βρέθηκε στο τιμόνι αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας
Η Ευστρατία Ζαφειρίου γεννήθηκε στη Νέα Τρίγλια Χαλκιδικής ,σπούδασε στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης, στη συνέχεια στη Γερμανία, όπου κατάφερε να προσληφθεί και να εργάζεται, τον τελευταίο χρόνο, ως υπεύθυνη για την στρατηγική ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας “AUDI AG “στην Κίνα.
Θέση που την οφείλει στην ελληνική της καταγωγή καθώς όπως λέει η ίδια,”…οι Κινέζοι σέβονται περισσότερο τους λαούς με μακραίωνο πολιτισμό..”
Η Κ.Ευστρατία Ζαφειρίου, στα 41 της χρόνια της είναι και μητέρα τριών παιδιών παραδέχεται ότι ,”όσα, λίγα, πιστεύω, κατάφερα στην επαγγελματική μου ζωή, τα οφείλω στην καταγωγή μου, στο χωριό μου και στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης, γιατί έμαθα να μην βλέπω όσα δεν είναι τέλεια, να προσπαθώ να ‘φτιάξω’ τον κόσμο γύρω μου και να μπορώ να ζω απλά και ευέλικτα..”.
Την κ.Ζαφειρίου προσκάλεσε ως ομιλήτρια σε συνέδριο για την ενέργεια και το περιβάλλον της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, που πραγματοποιήθηκε, (5 Οκτωβρίου 2009) στη Θεσσαλονίκη, ο κοσμήτορας της Σχολής, διευθυντής του Εργαστηρίου μετάδοσης θερμότητας και περιβαλλοντικής μηχανικής, καθηγητής Νικόλαος Μουσιόπουλος, στον οποίο, όπως εξομολογείται η ίδια, “οφείλει πολλά από την επαγγελματική της σταδιοδρομία”.
Στα επιτεύγματά της, από την πανεπιστημιακή της έρευνα, συγκαταλέγεται και η αριθμητική προσομοίωση, που εφαρμόζεται σε εργοστάσιο παραγωγής λιγνίτη στο Μανχάιμ της Γερμανίας και επιτυγχάνει την εκτόξευση των ρύπων σε τέτοιο ύψος στην ατμόσφαιρα, ώστε να μην διαχέονται, μολύνοντας τη γύρω περιοχή.
“Μ’ αυτόν τον τρόπο σημειώθηκε μείωση των ρύπων κατά 15%”, εξήγησε η κ.Ζαφειρίου, προσθέτοντας ότι το μοντέλο αυτό θα μπορούσε να εφαρμοσθεί, με μηδαμινό κόστος και στο εργοστάσιο της Πολεμαΐδας.
“Δεν μου έχει γίνει όμως ποτέ καμία κρούση, αν και θα μπορούσε να υιοθετηθεί αυτός ο τρόπος μείωσης των ρύπων, καθώς υπάρχει η υλικοτεχνική υποδομή και θα κόστιζε μόνο η σύνταξη της ειδικής μελέτης”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αν και ξεκίνησε ως μηχανολόγος – μηχανικός, η κ.Ζαφειρίου, η οποία μίλησε στο συνέδριο με θέμα, “από την πανεπιστημιακή έρευνα στην επιχειρηματική επιτυχία, η εμπειρία ενός παλιού μέλους του Εργαστηρίου”, χρειάστηκε να επιμορφωθεί και σε διάφορους άλλους τομείς, όπως το μάρκετινγκ, για την επαγγελματική της σταδιοδρομία.
Εργάστηκε, μεταξύ άλλων, ως εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen στις Βρυξέλες με αντικείμενο τα περιβαλλοντικά θέματα και σπούδασε μάρκετινγκ, ώστε να μπορεί να εργαστεί στη συνέχεια, με αντικείμενο το “trend research”, δηλαδή την έρευνα, όπως διευκρίνισε, “των μελλοντικών τάσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία στις αναπτυσσόμενες χώρες, που επηρεάζονται κυρίως από την οικονομία και την πολιτισμική διαφορετικότητα”.
Στην ομιλία της στο συνέδριο, η κ. Ζαφειρίου έκανε ιδιαίτερη μνεία, στην εργασία της ως προσωπική βοηθός, του διευθυντή της “Audi” στη Γερμανία και στο πώς κατάφερε να προσληφθεί στη συγκεκριμένη θέση επικαλούμενη και πάλι την… καταγωγή της.
” Με προσκάλεσε στο γραφείο του και δέχτηκα έναν καταιγισμό ερωτήσεων με αποκορύφωμα την τελευταία ερώτηση που αφορούσε την ώρα προσέλευσής μου στο γραφείο. Βλέπετε, ο διευθυντής μου βρίσκονταν στον γραφείο του από τις 6.30 το πρωί και με ρώτησε αν θα μπορούσα να κάνω το ίδιο.
..Του απάντησα ευθαρσώς, ‘όχι, γιατί κάτι τέτοιο δεν εντάσσεται στην ελληνική κουλτούρα μου,αλλά αν πρέπει, θα έρχομαι χωρίς ευχαρίστηση ωστόσο'”.
Αυτή η απάντηση, σύμφωνα με την ίδια, κένητρισε το ενδιαφέρον του συνομιλητή της και βοήθησε στην πρόσληψή της
. Όσον αφορά το μέλλον των αυτοκινήτων, η κ.Ζαφειρίου πιστεύει ότι από το 2015 θα έχει αναπτυχθεί τόσο η τεχνολογία ώστε το 5%-10% των κατοίκων των προηγμένων χωρών, θα χρησιμοποιούν ηλεκτρικά αυτοκίνητ,α με αυτοδυναμία 100 χιλιομέτρων, ενώ τα επόμενα 20 χρόνια, με ην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας, θα βρεθούν τρόποι ανάπτυξης του υδρογόνου ως καύσιμο./ΑΠΕ