Ανοικτή Επιστολή
προς
Κυρία Κοσμήτορα Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών
κ. Καραμαλέγκου Ελένη
Κοιν. Υπουργείο Παιδείας
Κύριο Πρύτανη ΕΚΠΑ
Βουλευτές, ΜΜΕ
Θέμα. Νέο Τμήμα Επιστημών Αγωγής και αναμόρφωση των Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Το Τμήμα Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή θα λειτουργεί και ως φορέας παροχής παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας.
Κυρία Κοσμήτορα,
Με ευχαρίστηση μάθαμε, για το νέο Τμήμα Παιδαγωγικής ή πιο σωστά Επιστημών Αγωγής δηλ. το νέο τμήμα που θα δημιουργηθεί με πυρήνα τον τομέα Παιδαγωγικής του ΦΠΨ. Σήμερα, όπως σημειώσατε, ο τομέας έχει 14 καθηγητές, που θα περάσουν στο νέο Τμήμα Παιδαγωγικής. Παρόλα αυτά πρέπει να γίνουν νέες προσλήψεις με εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει πράγματι γνώσεις και διεθνή αναγνώριση και εμπειρία..
Το νέο Τμήμα Παιδαγωγικής θα εστιάζει στο ομώνυμο αντικείμενο που διαφοροποιείται ευκρινώς από τα τμήματα που αφορούν την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και τη δημοτική εκπαίδευση. Τα τμήματα αυτά έχουν κεντρικό στόχο την επιστημονική κατάρτιση εκπαιδευτικών για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Το Τμήμα Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή θα λειτουργεί και ως φορέας παροχής παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Είναι περίεργο που μετά από δεκαετίες διδασκαλίας Παιδαγωγικών, οι φοιτητές βγαίνουν με ελάχιστες γνώσεις στην διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών και όχι μόνο.
Τα ίδια συμβαίνουν και σε άλλα Τμήματα. Στα δε άλλα Τμήματα που αφορούν την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και τη δημοτική εκπαίδευση, γίνεται το αλαλούμ και όποιος δεν γίνεται μέλος ΔΕΠ οποιουδήποτε Τμήματος π.χ. πυρηνικής Φυσικής, πηγαίνει για αποκατάσταση στα Τμήματα αυτά, που λειτουργούν ως ένα κέντρο αποκατάστασης «ημετέρων κάθε λογής», που πρέπει να αναμορφωθούν. Μη ξεχνάμε ότι και άλλες Σχολές, όπως η ΑΣΠΑΙΤΕ έχουν παιδαγωγικά Τμήματα, που πρέπει να αναδιαρθρωθούν και ως προς το περιεχόμενο, τους στόχους και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Η δε λεγόμενη Παιδαγωγική άσκηση στα Πειραματικά Σχολεία, σε πολλά Τμήματα δεν υπάρχει και σε άλλα έχει υποβαθμιστεί σε λίγες παρουσίες σε κάποιο Πειραματικό σχολείο και οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, δεν διδάσκουν δοκιμαστικά, ούτε μια ώρα, ώστε να αξιολογηθεί η διδακτική τους ικανότητα και επάρκεια, έσω μερικώς. Μάλιστα τα Πειραματικά έχουν υποβαθμιστεί μετά τον διωγμό του 54% των εκπαιδευτικών που έγινε το 2011, οι οποίοι είχαν οργανική θέση μετά από κρίσεις σε αυτά για να έρθουν οι νεόκοποι «ημέτεροι πάλι» και να τα αποδιοργανώσουν εντελώς, με στόχο να επιστρέψουν οι καλοί μαθητές στα ιδιωτικά σχολείου, όπου έφυγαν λόγω οικονομικής κρίσης. Θα διαπιστώσατε ότι στις νέες κρίσεις Διευθυντών για τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ, δεν ζητήθηκε πλέον η γνώμη ης Φιλοσοφικής, όπως γινόταν πριν το 2011 και το ΠΣΠΑ, έχει υποβαθμιστεί σε ένα απλό σχολείο. Η δε διδακτική ύλη ΑΣΕΠ, δεν καλύπτεται πλήρως από τα λεγόμενα Παιδαγωγικά Τμήματα. Για παράδειγμα το μάθημα Διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, σε πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα και μάλιστα Φιλολογίας, είναι μάθημα επιλογής!.
Το Τμήμα Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική, πρέπει να έχει και τον τίτλο Τμήμα Επιστημών Αγωγής, όπως το αντίστοιχο του Πανεπιστημίου της Σορβόννης..
Κυρία Κοσμήτορα
προχωρήστε δυναμικά στις αλλαγές. Σας στηρίζουμε.
Αθήνα, 7-12-2017
Με τιμή
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Σορβόννης.
Τηλ. 6980203968