Γιάννης Αμανατίδης
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης – Πρώην υφυπουργός Εξωτερικών
Ξεκινώντας από τα γεγονότα και την πραγματική υπόσταση και αλληλουχία τους, αναφορικά με το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας, ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Αμανατίδης, ξεκαθάρισε, σήμερα, στην Ολομέλεια της Βουλής ότι «δεν υπήρξε καμία βιασύνη και δεν υπάρχει καμία συνωμοσιολογία».
«Η διαστρέβλωση και η υποκρισία δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα» τόνισε.
«Ο νόμος τον Σεπτέμβριο του 2018, για το αν έπρεπε να υπάρξει ή όχι το Ίδρυμα αυτό, ψηφίστηκε απ’ όλα τα κόμματα, όπως αναφέρθηκε, πλην του ΚΚΕ που ψήφισε παρών και της Χρυσής Αυγής. Άρα, λοιπόν, η σύμβαση, εγκρίθηκε τότε».
Εντούτοις, όπως σημείωσε, «επειδή υπήρξαν παρατηρήσεις από τη μεριά μόνο του ΣΥΡΙΖΑ, συντάχθηκε επιστολή του τότε υπουργού Παιδείας στην αντίστοιχη ομόλογό του στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας και οι παρατηρήσεις έγιναν δεκτές».
Οι νομοθετικές διαδικασίες, όμως, οι οποίες έπρεπε να γίνουν λόγω των αλλαγών, όπως εξήγησε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, από τη μεριά της Γερμανίας, καθώς από τη μεριά της Ελλάδας είχαν τελειώσει στις 11 Οκτωβρίου το θέμα καθυστέρησε μέχρι τον Μάιο του 2019.
«Οι καθυστερήσεις λόγω των εκλογών, δημοτικών και περιφερειακών, πήγαν την ημερομηνία στις 4 Ιουλίου. Καμία συσχέτιση με εκλογές, καμία με βιασύνη. Ίσα-ίσα, υπήρξε καθυστέρηση» υποστήριξε, ο Γιάννης Αμανατίδης.
Μιλώντας στη συνέχεια, για τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, θύμισε τα πεπραγμένα της προηγούμενης κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, η οποία επανάφερε 2.500 εκπαιδευτικούς-που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα- στα ΕΠΑΛ, στα οποία οι ειδικότητες έφθασαν τις 32, με το πρόγραμμα: «Κάνοντας μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ».
Στον αντίποδα, όπως σημείωσε, η κυβέρνηση στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της τεχνικής και επαγγελματικής κατάρτισης ενώ περιορίζει δραστικά το δικαίωμα στη δημόσια Παιδεία και προβαίνει σε παγκόσμιες ατυχείς πρωτοτυπίες, όπως η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εν μέσω διδακτικού έτους, πανδημίας και μιας σειράς άστοχων ενεργειών.
«Ποια ισότητα μπορεί να υπάρξει για μαθητές, οι οποίοι στα σπίτια τους δεν έχουν ρεύμα;» ρώτησε.
«Ποια ισότητα μπορεί να υπάρξει για μαθητές, οι οποίοι δεν έχουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό και θα τον πάρουν, αν τον πάρουν, σε κανέναν δύο-τρεις μήνες τελειώνοντας και η δεύτερη χρονιά;
Ποια ισότητα μπορούν να έχουν οι μαθητές, των οποίων οι γονείς δεν πηγαίνουν στη δουλειά ή είναι σε αναστολή ή δεν ξέρουν αν είναι άρρωστοι ή όχι; Για ποια ισότητα μιλάμε; Ποιες πολιτικές έχουν εφαρμοστεί για να σταματήσει αυτή η ανισότητα σε ειδικούς πληθυσμούς, οι οποίοι υπάρχουν αυτήν τη στιγμή και οι οποίοι ουσιαστικά είναι αποκλεισμένοι από την εκπαίδευση;»
«Στο υπουργείο Παιδείας υπάρχει μια ανεμελιά διαρκείας» σχολίασε, δηκτικά.
«Και γιατί το λέω αυτό;» ρώτησε για να δώσει ο ίδιος την απάντηση πως «στις δυο παγκόσμιες πρωτοτυπίες: τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα και τα υπηρεσιακά συμβούλια προστέθηκε σήμερα και τρίτη παγκόσμια εκπαιδευτική πρωτοτυπία: Η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους». «Αυτό δεν έχει ξαναγίνει με καμία κυβέρνηση» τόνισε. «Μεταβατική διάταξη, μεταβατικός χρόνος πάντα υπήρχε» διαμήνυσε.
Δείτε ολόκληρη την τοποθέτηση του Γιάννη Αμανατίδη στην Ολομέλεια της Βουλής