Ενώ όλοι ανηφόριζαν προς την Θεσσαλονίκη, λόγω της Διεθνούς Εκθέσεως, εγώ προτίμησα να κατηφορίσω προς την Αθηναϊκή νύχτα, έπειτα από πολύ καιρό, για να βγάλω ένα καραμπινάτο ρεπορτάζ με τα καμώματα της νύχτας, και να ταράξω λίγο τα ήσυχα νερά των επιχειρηματιών, τραγουδιστών και άλλων παραγόντων στα δρώμενα της διασκέδασης.
Η απουσία μου ήταν τόσο έντονη που ακόμα και ο προσωπικός μου ταξιτζής με υποδέχθηκε πολύ θερμά, την Παρασκευή το βράδυ που τον πήρα τηλέφωνο για να ξεκινήσουμε την τσάρκα μας στα νυχτερινά κέντρα.
Πρώτη στάση ήταν στο νυχτερινό κέντρο “Frangelico” για να δω την φίλη μου Θέλξη και πάσης Ελλάδος, μια γυναικάρα, αλλά με φωνάρα.
“Βάνη, άρχοντα μου, καιρό έχεις να έλθεις”, είπε καλωσορίζοντας με και συνέχισε λέγοντας: “βλέπεις η καλλιτέχνιδα σου πως την ακολουθούν οι πιστοί της θαμώνες και την ρέουν με λουλούδια κάθε βράδυ”, ενώ παράλληλα τίναζε τα γαρύφαλλα από πάνω της.
Έπειτα πιάσαμε γερό κουτσομπολιό για την νυχτερινή Αθήνα, και δεν πήραμε χαμπάρι πως πέρασε η ώρα. Έτσι λοιπόν την άφησα να προετοιμαστεί για το λαϊκό της πρόγραμμα, επισκεπτόμενος το διπλανό καμαρίνι του Χρήστου Μενιδιάτη ο οποίος με υποδέχθηκε, “καλώς τον αδελφό”.
Τα είπαμε για λίγο, όπου με πληροφόρησε πως η τελευταία εμφάνιση του στο “Frangelico” θα είναι αρχές Οκτωβρίου.Από εκεί και πέρα δεν έχει κατασταλάξει αν θα επιλέξει κάποια από τις προτάσεις που δέχθηκε, ή θα καθίσει να ξεκουραστεί όλην την χειμερινή περίοδο. Αφού τον αποχαιρέτησα κάθισα σε μια γωνιά του νυχτερινού κέντρου για να δω το πρόγραμμα της Θέλξη, και τι κόσμο έχει το μαγαζί, το οποίο εντέλει ήταν γεμάτοι.
Έφυγα σφαίρα για το νυχτερινό κέντρο “Θέα”, και νάσου μπροστά μου η Πέγκυ Ζήνα μετά του συζύγου της Γιώργο Λύρα.
“Που σε χάνω, που σε βρίσκω, στα μπουζουκομάγαζα θα σε πετύχω”, της είπα χαρακτηριστικά, γιατί και στην Θεσσαλονίκη την πέτυχα σε όλο τα νυχτερινά κέντρα να διασκεδάζει.
Η Πέγκυ φώναξε; “Καλώς την πατρίδα, Βάνη έλα εδώ να σε φιλήσω, και να σε αγκαλιάσω”. Τότε ο Γιώργος Λύρας σχολίασε, λέγοντας μου΅;“ για να δω πόσο τιμάτε την πατριώτισσα και φίλη σας Πέγκυ εσείς οι Θεσσαλονικείς”
“ Αυτό το είδες πολύ καλά”, του είπα και συνέχισα λέγοντας του; “ο κόσμος της Θεσσαλονίκης αγκάλιασε θερμά την Πέγκυ, γεμίζοντας ασφυχτικά το νυχτερινό κέντρο στο οποίο εμφανιζόταν με τον Δ. Μητροπάνο”.
Πηγαίνοντας προς την είσοδο συνάντησα τον επιχειρηματία του νυχτερινού κέντρου, ο οποίος και αυτός με την σειρά του όχι μόνο με καλωσόρισε, αλλά σκίστηκε για να με τακτοποιήσει σε κάποιο τραπέζι, που δεν υπήρχε, αφού το κέντρο ήταν φισκαρισμένο, ωστόσο, μας έφερε ένα δυάρι τραπέζι, και κάθισα με τον προσωπικό μου οδηγό.
Στην πίστα μόλις είχε βγει ο λαϊκός βάρδος Σταμάτης Γονίδης, με το νέο του ζεϊμπέκικο, που δεν μου άρεσε καθόλου.
“Ακούς φίλε μου Σταμάτη, το νέο αυτό τραγούδι, δεν λέει και τίποτα”, αυτό θα του έλεγα αν ρωτούσε την γνώμη μου.
Στο μεταξύ ο Σταμάτης Γονίδης πάνω στην πίστα προσπαθούσε να ανεβάσει το κέφι, φωνάζοντας και βρίζοντας; “Πάμε.., γαμώ το στανιό μου”
Ε΄.., ,Σταμάτη, κλείσε το βρομόστομα σου, ο κόσμος έρχεται για να σε απολαύσει, μην τον βρίζεις κιόλας.
Αυτά σκεπτόμουν εγώ, αλλά ο κόσμος δεν χαμπάριαζε, ανέβαινε στην πίστα και χόρευε παθιασμένα, χωρίς να ενοχλείτε ο καλλιτέχνης. Αυτό μου άρεσε, ας τα βλέπουν κάποιοι νέοι καλλιτέχνες που διώχνουν τον κόσμο, πάνω από την πίστα, εν ώρα προγράμματος.
Κάθισα και απόλαυσα τον λαϊκό διασκεδαστή μέχρι που να τελειώσει το πρόγραμμα του. Τότε πήγα κατευθείαν στο καμαρίνι του, για να τα πούμε από κοντά. Αμ δε!!
“Βάνη έλα αργότερα, τώρα αλλάζω,μου είπε και εγώ τον έγραψα στα παλιά μου τα παπούτσια, είχα πολλούς καλλιτέχνες να δω ακόμα, και ήδη σε λίγο θα ξημέρωνε.
Έτσι έφυγα προς το νυχτερινό κέντρο “Παραλία Live” να δω και να ακούσω το φιλαράκι μου Χάρη Ακριτίδη.
Στο μαγαζί είχα δώσει ραντεβού με δύο μεγαλοεπιχειρηματίες από την Βέροια. Ο μετρ πολύ ευγενικά καλωσόρισε όλη την παρέα μου, ενώ ο καλλιτέχνης Χάρης Ακριτίδης που αμέσως μας αντιλήφθηκε φώναζε πάνω από την πίστα; “Καλώς τα φιλαράκια μου τα καλά, καλώς τον Νίκο Βάνη και το Ελληνικό Φαινόμενο, που όποιον καλλιτέχνη πιάσει τον κάνει φίρμα, και με προίκα τα σουξέ..”
Οι επιχειρηματίες της παρέας μου ήθελαν πρώτο τραπέζι πίστας σε ένα κατάμεστο μαγαζί, και ας ήταν 5 η ώρα το πρωί. Ο μετρ μας βόλεψε βασιλικά, ενώ οι μεγαλοεπιχειρηματίες άρχισαν να στολίζουν τον καλλιτέχνη με δεκάδες δίσκους από γαρύφαλλα, όταν μας αφιέρωσε ένα παλιό του σουξέ; “Εγώ μάνα μου είμαι από την Θεσσαλονίκη, και έχω άσσο στο μανίκι”, για να γίνει το έλα να δεις.
Το Σάββατο επισκέφθηκα το νυχτερινό κέντρο “Ποσειδώνιο” όπου εμφανίζεται ο Πάνος Κιάμος.
Αν και η ώρα ήταν 02:00 περασμένες, το μαγαζί ήταν φίσκα, δεν έπεφτε καρφίτσα. Έψαξα να βρω τον επιχειρηματία του κέντρου, αλλά μάταια, όπως δε έμαθα από τον διευθυντή του νυχτερινού κέντρου τον Βασίλη, μου επιβεβαίωσε ότι το αφεντικό λείπει. Έπειτα τα είπαμε για λίγο με τον πάτερ φαμίλια Κιάμο, αναλύοντας τα νυχτερινά δρώμενα των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης.
Πήρα την παρέα μου αγκαζέ και φύγαμε για το νυχτερινό κέντρο “Θέα”. Ωστόσο, είχε τόσο κόσμο που δεν καθίσαμε, Φεύγοντας είδα τον καρντάση Νίκο Μακρόπουλο να διασκεδάζει παρέα με τον αδελφό του, που μου χαιρέτησε θερμά, λέγοντας μου; ” Γεια σου φίλε μου Βάνη, τι γίνεται;;”
Εκείνη την ώρα σκάει μάτι και ο επιχειρηματίας του νυχτερινού κέντρου και με κράτησε μαζί με τον παρέα μου, έξω από το μαγαζί. Για μισή ώρα αναλύσαμε την επερχόμενη χειμερινή περίοδο για την διασκέδαση. Μου ρώτησε την γνώμη μου , εάν θα τα βγάλουν πέρα τα μαγαζιά με την ξαφνική οικονομική κρίση που πλάκωσε την Ελλάδα.
“Όσο και να σφίξουν τα μπατζάκια του Έλληνα, θα βρει τρόπο να διασκεδάσει στα μπουζούκια. Δεν το κόβει αυτό που αγαπά με καμιά κυβέρνηση και με όσα μνημόνια κι αν υπογράψουν, τα μπουζούκια τα θέλει, για να είναι σε ισορροπία και η ψυχολογία του, με όλα αυτά που τραβά”, του απάντησα με κάθε ειλικρίνεια, και με τα οποία συμφωνούσε σε όλα λέγοντας μου; “ Βάνη, εσύ σωστά τα λες, είσαι πρύτανης στον χώρο της διασκέδασης”
“Ναι, όμως ακόμα περιμένω να μου δώσουν την πρυτανεία για την Ελληνική διασκέδαση, με τόσα υπουργεία που ίδρυσε ο πρωθυπουργός μας, δεν μπορούσε να ιδρύσει και ένα υπουργείο διασκέδασης για πάρτη μας;; Εκεί να δεις τι θαύματα θα κάναμε, τι κόσμο θα φέρναμε απ΄ όλον τον πλανήτη, που θα γνώριζε το μπουζούκι και το συρτάκι μας, έτσι ο Παπανδρέου θα ξεπλήρωνε και την Τρόϊκα”, του απάντησα με κάθε σοβαρότητα, τόσο, που έπεσε το γέλιο της αρκούδας.
Τι να κάνουμε, το νηστικό αρκούδι, κομμάτια ονειρεύεται!
Εξακολουθώντας να γελάμε, φύγαμε από το νυχτερινό κέντρο και η παρέα σκόρπισε.
Εγώ τράβηξα προς το νυχτερινό κέντρο “Caramela Live” για να δω τις πρόβες και όλες τις αλλαγές που έκαναν οι επιχειρηματίες. Οι πρόβες καλά κρατούσαν, με όλους τους καλλιτέχνες του σχήματος.
Εκείνη την ώρα τραγουδούσε η Έλενα Μεταξά το τραγούδι,, “θα το πληρώσεις” έχει κάποιες χορδές, μοιάζοντας της δύο μεγάλες καλλιτέχνιδες Χ. Αλεξίου, και Ε. Βιτάλη, αλλά και με την παρουσία της, αναμφίβολα θα καεί η νύχτα με την Ελενάρα.
Είδα και όλες τις αλλαγές που έγιναν στο μαγαζί, όπως και στο προσωπικό. Με όλα τα παραπάνω η περιέργεια με τράβηξε και προς το βιβλίο των κρατήσεων, μια και πλησιάζει η ημερομηνία της πρεμιέρας (30 Σεπτεμβρίου) όπου ήδη είχαν 400 ρεζερβέ.
Πρωϊνές ώρες πέρασα και πάλι από το νυχτερινό κέντρο “Παραλία Live”, όμως ήταν τόσο γεμάτο που προτίμησα να πάω για ξεκούραση, άλλωστε και ο κύριος Κώστας, ο ταξιτζής μου χασμουριόταν από ώρα. Δύο ημέρες περαντζάδα και ο άνθρωπος τα έπαιξε.
Η νύχτα της Αθήνας με κατέπληξε από τον κοσμοσυρροή, και μάλιστα εν μέσω κρίσης.
Πολύ καλό σημάδι, εν όψει και της χειμερινής περιόδου για την διασκέδαση, κουτσά – στραβά θα δουλέψει, εάν όλοι οι παράγοντες προσέξουν τον κόσμο, και να έχουν τα μυαλά τους μόνο στο αντικείμενο της δουλειάς τους, και όχι ότι νάνε αέρα – πατέρα.
Αυτά, για όσους θέλουν να πάνε μπροστά !!!!!