Κραυγαλέο επικοινωνιακό λάθος ίσως αποδειχθεί για την Coca-Cola 3E η έλλειψη ευαισθησίας ως προς τα δεινά που ταλανίζουν τους Έλληνες καταναλωτές, αφού η εταιρεία όχι απλώς δεν δείχνει καμία προθυμία να φανεί αλληλέγγυα, αλλά επιλέγει μία στάση που θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμα και «ανθελληνική».
Στο πλαίσιο της πάγιας επιδίωξής της για ρυθμό αύξησης εσόδων μεγαλύτερο του αντίστοιχου του όγκου πωλήσεων, ο όμιλος σκοπεύει τώρα να διοχετεύσει τα κέρδη του σε επενδύσεις στο εξωτερικό, χωρίς να αφήσει ούτε ευρώ στην εγχώρια αγορά.
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η Coca-Cola 3E ανακοίνωσε επέκταση του εργοστασίου παραγωγής μεταλλικού νερού Römerquelle στην περιοχή Edelstal της Αυστρίας και ενοποίηση δύο μονάδων παραγωγής.
Για το εγχείρημα αυτό θα δαπανήσει 40 εκατ. ευρώ.
Ανάλογες κινήσεις πραγματοποίησε και το 2010, οπότε είχε επενδύσει συνολικά περί τα 439 εκατ. ευρώ στις 28 χώρες όπου δραστηριοποιείται, πολλά εκ των οποίων κατευθύνθηκαν σε γειτονικά κράτη, όπως η ΠΓΔΜ.
Βέβαια, αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αφού η εταιρεία έχει στο παρελθόν επανειλημμένα απειλήσει να εγκαταλείψει την Ελλάδα και να μεταφέρει τις εγκαταστάσεις της είτε στο Λονδίνο, είτε στη γειτονική Σόφια.
Υπό την τρέχουσα ελληνική συγκυρία όμως, η επιλογή της αυτή μπορεί να μην βρει τόσο «δεκτικό» το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, με δεδομένο και ότι υπάρχουν ήδη πολλές ομάδες που οργανώνουν μποϋκοτάζ σε προϊόντα εταιρειών με «ανθελληνική» συμπεριφορά.
Και αυτές έχουν ήδη παρατηρήσει, ότι τα barcodes των προϊόντων της Coca-Cola στη χώρα μας δεν ξεκινούν με 540, ήτοι… δεν παράγονται εδώ.
Σημειώνεται άλλωστε ότι πρόσφατη έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου σε έξι χώρες για 50 επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων, κατέδειξε την ελληνική Coca Cola ως την πλέον ακριβή, ακόμα και αν αφαιρεθεί ο ιδιαίτερα υψηλός ελληνικός ΦΠΑ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Ελλάδα, με την συνεχώς μειούμενη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η συσκευασία των 330 ml σε μεταλλικό κουτί πωλείται προς 0,62 ευρώ, έναντι 0,45 ευρώ στη Γερμανία, 0,52 ευρώ στην Ισπανία, 0,60 ευρώ στη Γαλλία και 0,51 ευρώ στη Βουλγαρία.
Η Coca-Cola,ανακοίνωση ότι δεν αλλάζει την περίφημη μυστική συνταγή της, μετά το δημοσίευμα του Associated Press που ανέφερε ότι και εκείνη και η ανταγωνίστρια Pepsi θα έκαναν αλλαγές, ώστε να παρακάμψουν τη νομοθεσία της Καλιφόρνια και να αποφύγουν να τοποθετήσουν στις συσκευασίες τους σήμα που προειδοποιεί για τον κίνδυνο καρκίνου.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, οι όποιες αλλαγές θα αφορούν στο καραμελόχρωμα και όχι ατην συνταγή των δύο δημοφιλών αναψυκτικών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Αναφορικά με την εκτεταμένη δημοσιότητα η οποία περιείχε εσφαλμένες ερμηνείες σχετικά με την ασφάλεια του καραμελοχρώματος και τη συνταγή της Coca-Cola, θέλουμε να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και να διευκρινίσουμε τα εξής:
Το καραμελόχρωμα σε όλα μας τα προϊόντα ήταν, είναι και θα είναι ασφαλές και η The Coca-Cola Company δεν αλλάζει την παγκοσμίου φήμης συνταγή των αναψυκτικών Coca-Cola.
Στη διάρκεια των ετών βελτιώσαμε τις παραγωγικές διαδικασίες μας, όμως ποτέ δεν αλλάξαμε τη Μυστική μας Συνταγή.
Ζητήσαμε από τους προμηθευτές μας να τροποποιήσουν τη διαδικασία παραγωγής καραμελοχρώματος, ώστε να μειωθεί η ποσότητα 4-MEI στο καραμελόχρωμα, αλλά το γεγονός αυτό δεν θα έχει καμία επίδραση στη συνταγή ή στα γευστικά και υψηλής ποιότητας προϊόντα που περιμένουν από εμάς οι καταναλωτές μας.
Η δέσμευσή μας στην υψηλή ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων μας παραμένει η βασική μας προτεραιότητα. Θα συνεχίσουμε να βασιζόμαστε σε αξιόπιστα και εδραιωμένα επιστημονικά δεδομένα ώστε να διασφαλίζουμε την ασφάλεια των προϊόντων μας.
Μερικά πρόσθετα διευκρινιστικά σημεία σχετικά με το καραμελόχρωμα και την απόφαση της Πολιτείας της Καλιφόρνια:
• Το καραμελόχρωμα περιέχεται σε όλα τα αναψυκτικά τύπου Cola, αλλά και σε μια γκάμα συσκευασμένων τροφίμων, όπως αρτοσκευάσματα, σάλτσες, καφές, κάποιες σκούρες μπύρες, κλπ.
• Η νομοθετική ρύθμιση που ζητά την επισήμανση σε κάποια προϊόντα που περιέχουν ίχνη 4-ΜΕΙ αφορά αποκλειστικά στην Πολιτεία της Καλιφόρνια.
• Η απόφαση της Πολιτείας της Καλιφόρνια προκλήθηκε από το αβάσιμο αίτημα του Μη Κυβερνητικού Οργανισμού των ΗΠΑ CSPI (Κέντρο Επιστημών για το Δημόσιο Συμφέρον) που βασίστηκε σε μία μόνο μελέτη και δεν στοιχειοθετείται από έγκυρα επιστημονικά δεδομένα.
Ακόμα και το Εθνικό Πρόγραμμα Τοξικολογίας των ΗΠΑ (National Toxicology Program), το οποίο διεξήγαγε αυτή τη μελέτη, δεν συμπεριλαμβάνει τη 4-ΜΕΙ ούτε καν στην κατηγορία «εύλογα πιθανό να είναι καρκινογόνο για τον ανθρώπινο οργανισμό» («reasonably anticipated to be a human carcinogen»
– Πηγή: Έκθεση για τις Καρκινογόνες Ουσίες, 12η έκδοση, http://1.usa.gov/iId3qz).
• Καμία επιστημονική ρυθμιστική αρχή παγκοσμίως – συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) που επανεπιβεβαίωσε την ασφάλεια του καραμελοχρώματος τον Μάρτιο 2011, αλλά και του Αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) – δεν καταλήγει ότι το καραμελόχρωμα που χρησιμοποιούμε στα προϊόντα μας είναι καρκινογόνο για τον ανθρώπινο οργανισμό, ούτε έχει απαιτήσει αλλαγές στον τρόπο παρασκευής των προϊόντων μας.
• H The Coca-Cola Company προχώρησε στην απόφαση να ζητήσει από τους προμηθευτές της να τροποποιήσουν τη διαδικασία παραγωγής καραμελοχρώματος, γιατί η εταιρεία πιστεύει ότι απολύτως ασφαλή προϊόντα δεν πρέπει να φέρουν προειδοποιητικές σημάνσεις.
Η εταιρεία διαφωνεί με την Πολιτεία της Καλιφόρνια η οποία έλαβε την επιστημονικά αβάσιμη απόφαση να απαιτήσει προειδοποιητική σήμανση σε προϊόντα τα οποία θεωρούνται ασφαλή από κάθε άλλη ρυθμιστική αρχή στον κόσμο.
Μια τέτοια σήμανση θα ήταν λάθος και θα προκαλούσε αβάσιμη ανησυχία στους καταναλωτές.
sofokleousin