για εισπράξεις πνευματικών δικαιωμάτων από τα μουσικά κομμάτια που παίζονται στα Ραδιόφωνα όλης της χώρας. Θα βγει στην γύρα για χοντρές εισπράξεις το Σωματείο Συγγενικών Δικαιωμάτων, που αποτελείται από τις εταιρείες, Grammo, Ερατώ, Απόλλων, αντιπροσωπεύοντας τα δικαιώματα των δισκογραφικών εταιριών, των τραγουδιστών και των δημιουργών. Η βαλίτσα έρχεται από το έτος 1992 όταν η τότε Υπουργός Πολιτισμού Ν. Μπακογιάννη κατέβασε νόμο προς ψήφιση στην βουλή, τον υπ΄ αριθ. 2121/92 που αναφέρεται στα συγγενικά δικαιώματα των ανωτέρω, να αμείβονται με το 4% επί του ακαθαρίστου τσίρου κάθε Ραδιοφωνικού σταθμού. Χωρίς γνώση λογιστικής το 4% στην πραγματικότητα γίνεται 10%, καθώς υπάγεται στα καθαρά και όχι στα ακαθάριστα κέρδη του Ραδιοφώνου. Ο εν λόγω νόμος του 92 παραπέμπει τους αντιδίκους σε περίπτωση διαφωνίας στο Πρωτοδικείο για την επίλυση της. Τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν τα Ραδιόφωνα ξεκινούν από 75.000 Ευρώ και φτάνουν και στις 105.000 Ευρώ για κάθε χρόνο. Μάλιστα υποχρεούνται να πληρώσουν και τα πέντε τελευταία έτη αναδρομικά. Μιλάμε για αστρονομικά και εξοντωτικά ποσά, ειδικά την εποχή που διανύουμε με την οικονομική δυσπραγία. Στην Θεσ/νίκη τα σωματεία των Ραδιοφώνων δέχονται να πληρώσουν πνευματικά δικαιώματα 1% επί του ακαθαρίστου, όχι όμως τα εξωφρενικά ποσά και ποσοστά που ζητά το σωματείο συγγενικών δικαιωμάτων. Τα Ραδιόφωνα μετά από αυτές τις εξελίξεις ξεκινούν έναν ανελέητο αγώνα με το χοντρό παιχνίδι που άνοιξαν οι τρεις εταιρείες. Έτσι τα Ραδιόφωνα της Θεσ/νίκης ως πρώτο μέτρο που έλαβαν, έκοψαν κάποιους τραγουδιστές από την Play List. Σιγά ? σιγά θα επεκταθούν και σε πολλούς άλλους της Ελληνικής δισκογραφίας, ειδικά αυτούς που από το μηδέν έγιναν φίρμες, χάρη στα Ραδιόφωνα που τους έπαιζαν. Αντί να πληρώνονται τα Ραδιόφωνα τους ζητούν και τα ρέστα. Το θέμα αυτό είναι πολυσύνθετο και θα πρέπει η πολιτεία, το Υπουργείο Πολιτισμού ειδικότερα να ασχοληθεί σοβαρά αν χρειαστεί να αλλάξει ο νόμος προς το συμφέρον όλων των εμπλεκομένων, διαφορετικά όπως προκύπτει πολλές Ραδιοφωνικές επιχειρήσεις θα κλείσουν, πολλοί εργαζόμενοι θα βρεθούν στο δρόμο, και η Ελληνική κουλτούρα θα σιγήσει από τον ?Αέρα? του λαού. Οι εταιρείες των συγγενικών δικαιωμάτων πέραν από την είσπραξη, κάποτε θα πρέπει να δώσουν πειστικές απαντήσεις για το φαινόμενο της πειρατείας, η οποία ανθεί όσο περνούν τα χρόνια. Δεν είδαμε κανένα σοβαρό μέτρο πλην κάποια ελάχιστα. Η ουσία είναι ότι η πειρατεία την χώρα μας την κατατάσσει στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, μαζί με τις χώρες της Ασίας. Ως σήμερα δεν δόθηκε εξήγηση όπως: πως είναι δυνατόν να κυκλοφορούν τα CD καλλιτεχνών στην μαύρη αγορά, πριν αυτά φτάσουν στα δισκοπωλεία. Απλό και εύλογο. Φεύγουν τα master μέσα από τις δισκογραφικές εταιρείες στα χέρια παράνομης σπείρας, η οποία με την σειρά της τα διοχετεύει στους παράνομους αλλοδαπούς πολίτες, αποδεικνύοντας ότι κάποιοι εκ των έσω των δισκογραφικών εταιρειών τα τσαλαβουτούν φυσικά έναντι παχυλής αμοιβής. Σ΄ αυτά να απαντήσουν και να εξαλείψουν την πειρατεία, κάτι που μπορεί να κοπεί σαν μαχαίρι εάν όλοι το θελήσουν. Παλαιότερα σε εκπομπές του ο Νίκος Βάνης, αλλά και μέσα από την τηλεφημερίδα του Αγγελιοχώρου η οποία διανέμεται στα περίπτερα ασχολήθηκε με το θέμα της πειρατείας πιο εκτενέστερα. Όμως ποτέ δεν πήρε από κανέναν υπεύθυνες και ικανοποιητικές απαντήσεις. Μάλιστα δέχθηκε απειλητικά τηλεφωνήματα για να σταματήσει να σκαλίζει το θέμα με την πειρατεία. Υπάρχουν και στοιχεία. ??.φίλε ξεκόλλα ?.το θέμα καίει ?.μην προχωράς άλλο?.αν ??? Τα διαφυγόντα κέρδη από την πειρατεία για το κράτος, τις εταιρείες, τους καλλιτέχνες, τους δημιουργούς, ανέρχονται σε δις εκατομμύρια Ευρώ και κανείς από τους αρμοδίους δεν βρίσκει τρόπο, για την πνευματική ληστεία. Γιατί άραγε;;; Το Ελληνικό Φαινόμενο θα παρακολουθήσει κάθε εξέλιξη με την μπόρα που θα ξεσπάσει με όλα αυτά τα γεγονότα και με ρεπορτάζ θα ενημερώσει τον Ελληνικό λαό, ο οποίος στην ουσία είναι ο καλοπληρωτής πολίτης καθώς πάντα για όλα πληρώνει το μάρμαρο. Χωρίς μεγάλες απολαβές !!!!!!