Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικάΈρευνα και διάσωση...

Έρευνα και διάσωση στην Ελλάδα.

greek_parlament.jpgΣε απάντηση της ερώτησης και της αίτησης κατάθεσης εγγράφων (Αρ. Πρωτ. 17268/745/6.4.09) που κατατέθηκε από τους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου, Βασίλη Οικονόμου, Αλέξανδρο Αθανασιάδη, Πέτρο Ευθυμίου, Γιώργο Πεταλωτή, Εύα Καιλή, Γιώργο Ντόλιο και Μιχάλη Καρχιμάκη, αναφορικά με τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη Χώρα μας, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Ε. Μεϊμαράκης, μας απάντησε ότι,

«Κατ’ αρχήν το ΥΠΕΘΑ διαφωνεί με την θέση σας, ότι δηλαδή η γείτων διατηρεί «μεγαλύτερη ετοιμότητα στα περιστατικά έρευνας και διάσωσης», και θεωρεί ότι τέτοιου είδους, αβασάνιστες, τοποθετήσεις είναι αντίθετες προς το εθνικό συμφέρον.

Αντίθετα, πάγια θέση της παρούσης πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ είναι ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της Χώρας ευρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα ώστε να αναλάβουν οποιαδήποτε αποστολή τους ανατεθεί.

Σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 211/1947 «Κύρωση της Σύμβασης του I.C.A.O.», η Ελλάδα έχει αναλάβει την υποχρέωση έρευνας και διάσωσης στα αεροσκάφη που αντιμετωπίζουν κίνδυνο ενώ πετούν στο F.I.R. Αθηνών.

Η αρμοδιότητα αυτή έχει ανατεθεί στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) Εξάλλου, σύμφωνα με το νόμο 1844/1989 «Κύρωση της Σύμβασης του Ι.Μ.Ο.», η Ελλάδα έχει αναλάβει την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης σε περιπτώσεις ναυτικών ατυχημάτων στη Θαλύσια περιοχή του F.I.R. Αθηνών.

Η αρμοδιότητα αυτή έχει ανατεθεί στο Λιμενικό Σώμα. Τα μέσα έρευνας και διάσωσης της Π.Α. έχουν αναπτυχθεί στα αεροδρόμια της χώρας, σε όλο το εύρος του F.I.R. Αθηνών, τηρώντας τέως και «μέγιστη ετοιμότητα» (πληρώματα εντός των αεροσκαφών όταν απαιτείται), προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο χρόνος αντίδρασης για την αντιμετώπιση οιουδήποτε περιστατικού προκύψει εντός του F.I.R. Αθηνών.

Η επιχειρησιακή ικανότητα και ετοιμότητα του συστήματος έχει επανειλημμένα δοκιμαστεί με επιτυχία τόσο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης ασκήσεων όσο και σε πραγματικές αποστολές.

Οι χρόνοι ετοιμότητας των μέσων έρευνας και διάσωσης (Ε-Δ) διαμορφώνονται με βάση τις απαιτήσεις των διαδικασιών που προβλέπονται από το εγχειρίδιο χρησιμοποίησης καθενός από αυτά και ανάλογα με την προσδοκώμενη πτητική δραστηριότητα στα αεροδρόμια της χώρας.

Η συντήρηση των μέσων γίνεται σύμφωνα με την τεχνική βιβλιογραφία που έχει εκδοθεί από τον κατασκευαστή καθενός από αυτά. Η Π.Α. έχει θεσπίσει διαδικασίες, οι οποίες διασφαλίζουν την αξιοπιστία των μέσων και προβαίνει άμεσα στην αποκατάσταση βλαβών και την κάλυψη ελλείψεων σε υλικά, με αποτέλεσμα η διαθεσιμότητα των μέσων να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Πέραν των ανωτέρω, το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει επί 24ώρου βάσεως αριθμό ελικοπτέρων σε άμεση ετοιμότητα για συνδρομή σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης , όποτε αυτή απαιτηθεί. Επιπροσθέτως, μετά από αίτηση του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας-Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και έγκριση του ΓΕΕΘΑ, τα αεροπορικά μέσα του Στρατού Ξηράς είναι δυνατόν να διατεθούν για επιχειρήσεις έρευνας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι έχει ήδη αποφασιστεί, για την ενίσχυση του στόλου τω ελικοπτέρων της Π.Α., η απόκτηση δύο επιπλέον ελικοπτέρων Super Puma και η ΓΔΑΕΕ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία για την τελική διαμόρφωση και υπογραφή της σύμβασης, ενώ δρομολογούνται οι απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια και άλλων ελικοπτέρων Ε-Δ».

Κατόπιν της απάντησης του κ. Υπουργού, διαπιστώνουμε μια ελαφρά σύγχυση αφού σε άλλη πρόσφατη απάντηση του σε σχετική ερώτηση (Αρ. Πρωτ. 13247/27.1.09) έσπευσε να μας ενημερώσει ότι «οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ανήκουν κατά βάση στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και όσον αφορά τα πυροσβεστικά ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης η αρμοδιότητα ανήκει στο Υπουργείο Εσωτερικών».

Και τότε όπως και τώρα, όμως, παρότι η αρμοδιότητα δεν βρίσκεται στο Υπουργείο του – πάντα όπως ο ίδιος δηλώνει – έχει την δυνατότητα να μας επιβεβαιώσει ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται σε μέγιστη επιχειρησιακή ετοιμότητα όσον αφορά την έρευνα και διάσωση. Μήπως λοιπόν παραβλέπει το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις ασκούνται σε κάθε περίπτωση από τις Ένοπλες Δυνάμεις και σαφέστατα είναι υπόλογος για οτιδήποτε σχετίζεται με την έρευνα και διάσωση στη χώρα μας;

Στην απάντηση του, μας παραθέτει την νομολογία βάση της οποίας υποχρεούται η χώρα μας να παρέχει υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης και μας διαβεβαιώνει ότι η επιχειρησιακή ικανότητα έχει δοκιμαστεί με επιτυχία.

Σε ποιες περιπτώσεις δοκιμάστηκε όμως;

Γιατί δεν μπαίνει καν στον κόπο να μας αναφέρει τις επιχειρήσεις είτε εκτέλεσης ασκήσεως είτε πραγματικής αποστολής;

Πως είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό, όμως, όταν είναι γεγονός ότι τα μέσα έρευνας και διάσωσης είναι ανεπαρκή και ελλιπή;

Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την απάντηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κάθε άλλο παρά καθησυχαστικά και ικανοποιητικά είναι. Δυστυχώς ο Υπουργός αφήνει και πάλι τις ευθύνες του να πέσουν αλλού ή ξεφεύγει με την πάγια τακτική της γενικολογίας.

Με το να κλείνει τα μάτια ο Υπουργός στα προβλήματα και να αρνείται να μας δώσει ουσιαστικές απαντήσεις στα ερωτήματα μας, δεν προφυλάσσει τον εαυτό του ως πολιτικό υπεύθυνο των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, αλλά τον εκθέτει ανεπανόρθωτα.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ικανοποιούμαστε τουλάχιστον βλέποντας ότι η πολιτική ηγεσία των Ε.Δ. αρχίζει να αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα της σωστής επιχειρησιακής ετοιμότητας των μέσων έρευνας και διάσωσης δηλώνοντας την απόφαση της για ενίσχυση του στόλου έρευνας και διάσωσης. Δυστυχώς, όμως, το εύρος της φτάνει απλά μέχρι το στάδιο της διαπίστωσης των γεγονότων. Τίποτα παραπάνω…

Όλα σε θεωρητικό επίπεδο τα έχει προβλέψει το Υπουργείο αλλά στην πράξη χωλαίνει! Βρίσκεται μονίμως στο στάδιο της προσπάθειας εκσυγχρονισμού και ετοιμότητας αλλά ποτέ στο στάδιο της ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού! Λυπούμαστε πάρα πολύ που ο Υπουργός στο μόνο θέμα που τα καταφέρνει περίφημα είναι στο να κάνει δημόσιες σχέσεις με ντεκόρ τις ένοπλες δυνάμεις.

Πάντως εξαγγέλλει την αγορά 2 Super Puma την ίδια στιγμή που δια περιφοράς το ΚΥΣΕΑ αποφασίζει την αγορά 15 Super Puma και όταν περιμένουν 8 ελικόπτερα στα αεροδρόμια της χώρας να υπαχθούν επιχειρησιακά στο δυναμικό της χώρας! Η σοβαρότητα και ο προγραμματισμός σε όλο το μεγαλείο της!!

Ο Βουλευτής Αττικής και Εισηγητής του ΚΤΕ Άμυνας του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Οικονόμου, δεσμεύεται ότι θα επανέλθει ξανά και ξανά στο συγκεκριμένο ζήτημα ελέγχοντας και πιέζοντας ώστε να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός των Ε.Δ. και των μέσων για την έρευνα και διάσωση που χρησιμοποιεί, πριν φτάσουμε σε ολέθρια γεγονότα για τον τόπο μας.

spot_img

Τώρα ζωντανά! Web Radio από το Ελληνικό Φαινόμενο!

 

 

Τελευταία νέα

Το καθεστώς του Κυριάκου Μητσοτάκη απαγορεύει στους Έλληνες πολίτες να αγωνίζονται κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών – απόφαση όνειδος για αναθηματική στήλη της Επιτροπής...

Γράφει ο Δρ. Ιωάννης Αμπατζόγλου* Τον Οκτώβριο του 2023 συμμετείχα στις Περιφερειακές εκλογές ως Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Δράμας με την παράταξη Περιφερειακή Σύνθεση του κ. Χριστόδουλου Τοψίδη. Τότε,...

Το 26ο Διεθνές Συνέδριο Αθλητικού Δικαίου στην Αθήνα…

Στο αρμόζον κλίμα, για την περίσταση, έλαβε χώρα η Τελετή έναρξης  του 26ου Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικού Δικαίου  στις 13 Δεκεμβρίου με το  ξεχωριστό πολιτισμικό χρώμα του βιολοντσέλου με τον ύμνο στον Απόλλωνα και την Ωδή της χαράς. Την εκδήλωση τίμησαν με...

Η Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος προχώρησε στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν σε κλοπές οχημάτων από περιοχές της Θεσσαλονίκης.

Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος προχώρησε στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν σε κλοπές οχημάτων από περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Αττικής και στην παραποίηση των αναγνωριστικών στοιχείων τους, με σκοπό την περαιτέρω διάθεσή τους...